Page 1 of 1

Stationair problemen e36 316i

Posted: 03 Jan 2014 14:54
by RoyVerboogen
Hallo,

Mijn e36 doet sinds kort moeilijk.
Als ik hem start loopt hij wat moeilijk stationair, als je in de auto zit voel je het een beetje schommelen.
Maar als ik gewoon rijd merk ik verder niets, alleen stationair bromt hij en schokt hij.

Zou het evt. de LMM kunnen zijn? Als ik deze stekker los haal dan verergeren de symptomen alleen maar..

Iemand die me even verder kan helpen? ;)


Met vriendelijke groeten!

EDIT: Na het rijden ruik ik ook ooit een vieze verbrande lucht, het verbruik is gestegen, die symptomen kunnen toch ook de Lambdasonde zijn?? thx!

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 03 Jan 2014 15:16
by Redhead
Vacuum slangen en aansluitingen checken. ook PCV circuit.
Als je uitleest en geen foutcodes hebt zal het met lambda en LMM nog meevallen.

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 03 Jan 2014 15:18
by RoyVerboogen
zou je mij misschien een beetje uit kunnen leggen hoe ik dat kan zien?

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 03 Jan 2014 16:01
by RoyVerboogen
Ik denk namelijk dat het de lambda is omdat hij dus ook stinkt na het rijden en pruttelt bij stationair (en ook het brandstofverbruik)

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 03 Jan 2014 16:53
by Redhead
Zou kunnen idd. Maar dan moet je hem uit [laten] lezen. Dan heb je "O2 sensor malfunction Bank 1" of soortgelijke melding.
Heb je dus OBDII tool voor nodig of BMW Multistekker tool. De E36 is slecht uit te lezen met OBDI en II op diepgaande storingen.

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 03 Jan 2014 17:48
by DannysedanE36
Hallo Roy, de carterventilatie wil wel verstopt raken(slang), of het vacuumdoosje kan verstopt/versleten zijn. Dit kun je zelf wel conroleren, nr 1 en 3. Groeten, Danny
http://ills.bmwfans.info/mq.png

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 04 Jan 2014 16:48
by RoyVerboogen
Wat blijkt nou, hij loopt nog op 3 cilinders.
Hij had gekeken naar de rotor/verdelerkap en die was wel aan vervanging toe.
Dus maandag toch maar even testen met een nieuwe.

Toch bedankt!

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 06 Jan 2014 16:06
by RoyVerboogen
Met nieuwe rotor/verdelerkap blijft hij op 3 cilinders lopen. Vonkt op alle 4 de cilinders.
Kan het ook zijn dat de bougie's wel vonken maar toch versleten zijn?

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 06 Jan 2014 16:29
by Redhead
Rotte bougie, kan. Dan slaat hij door onder compressie.

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 06 Jan 2014 16:58
by RoyVerboogen
Oke, ga ik morgenvroeg meteen even doen! Thx

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 06 Jan 2014 21:48
by Redhead
Kan ook kabels zijn. Als ze genoeg lengte hebben, ff van distributie positie en cilinder tegelijk wisselen.
Niet alleen op de bougies. Dan sloop je de motor ;)

Re: Stationair problemen e36 316i

Posted: 10 Jan 2014 10:47
by Jan Wachelder
Injector die open blijft staan, of nadruppeld?