BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E91 330D wil niet starten, geen elektrisch contact

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
hagenpc
Neutraal
Type Auto: BMW 330D E91

E91 330D wil niet starten, geen elektrisch contact

Post by hagenpc »

Hallo,

Ik heb mijn E91 330D enkele maanden bj 2008. Van de een op de andere dag doet hij het niet meer. Kan auto niet op contact zetten en wil niet starten. Accu heeft genoeg spanning. Ik heb ook spanning bij starthulp punt en bij startmotor. Verlichting kan alleen op stadslicht. Achterklep blijft vergrendeld. Vermoeden wat ik heb is dat het contactslot defect/storing heeft dan wel dat er kabels door zijn. Er zijn wel wat steenmarters in het verleden in de buurt geweest. Iemand enige tips?

bedankt,

Peter

Update: Auto door ANWB opgehaald en naar BMW garage gebracht met autoambulance. Auto is uitgelezen. Contactslot moet vernieuwd worden. Koste zijn 500 Euro. Bleek ook nog dat vlinderkleppen lekken en de gloeibougies niet best zijn. Moet het spruitstuk vervangen worden en zes nieuwe gloeibougies. Kosten 925 Euro. Daar worden we niet zo vrolijk van. Wil de auto natuurlijk wel goed hebben om er hopelijk nog vele jaren mee te kunnen rijden.

Peter
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”