Mijn stelling is: als BMW overgaat op voorwielaandrijvers, betekend dat het einde voor het merk!
Een belangrijke reden om BMW te gaan rijden is juist de achterwielaandrijving, dat rijdt beter, als je tenminste kan sturen, en de techniek begrijpt. Als BMW overstapt op voorwielaandrijving, is er geen onderscheid meer tussen andere merken, dus dat maakt de overstap naar bijvoorbeeld een Audi makkelijker.
Hoe denken jullie daarover?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Discussie: voorwielaandrijving is het einde van BMW!
Moderator: Moderator Team
-
snellehenkie
- 1e Versnelling
- Type Auto: 323Ci Cabrio
Discussie: voorwielaandrijving is het einde van BMW!
kanienogharder?
Re: Discussie: voorwielaandrijving is het einde van BMW!
Hmwoah... Niet het einde van BMW, wel een gedeeltelijke verschuiving van klantenkring.
RWD is natuurlijk erg leuk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van mijn FWD lotus net iets meer plezier heb, alleen anders. Driften is er niet meer bij of alleen heel kunstmatig met een Scandinavian flip of zo. Geen fun.
Met FWD kun je wel hele snelle point to point sportwagentjes maken, mits het gewicht beperkt blijft.
i.r.l. merk ik dat ik even snel of sneller ben dan de RWD Lotusjes, gewoon omdat mijn wagen op het randje voorspelbaarder is en dat ik zonder samengeknepen achterwerk als een malle gaan gooien en smijten
Ik geloof dus niet in het einde van BMW, maar die enkele puristen zullen het merk dan wel links laten liggen ja. Ik denk onterecht dus
RWD is natuurlijk erg leuk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van mijn FWD lotus net iets meer plezier heb, alleen anders. Driften is er niet meer bij of alleen heel kunstmatig met een Scandinavian flip of zo. Geen fun.
Met FWD kun je wel hele snelle point to point sportwagentjes maken, mits het gewicht beperkt blijft.
i.r.l. merk ik dat ik even snel of sneller ben dan de RWD Lotusjes, gewoon omdat mijn wagen op het randje voorspelbaarder is en dat ik zonder samengeknepen achterwerk als een malle gaan gooien en smijten
Ik geloof dus niet in het einde van BMW, maar die enkele puristen zullen het merk dan wel links laten liggen ja. Ik denk onterecht dus
-
snellehenkie
- 1e Versnelling
- Type Auto: 323Ci Cabrio
M100? Leuke auto, maar was ook gelijk de laatste Lotus met voorwielaandrijving.
Achterwielaandrijving voor de 1-serie betekend ruimtewinst, veiliger voor de gemiddelde automobilist, gewichtsbesparing, maar vooral goedkoper kunnen produceren. Ik denk dat daar de winst voor een nieuw publiek te halen valt.
Maar toch denk ik dat het sportieve imago een deuk oploopt, zeker als ze dit ook in de 3-serie gaan toepassen.
Ik heb al moeite dat een 320 werd afgeleverd met een 4-cilinder, en nu al helemaal met een 428i....teleurstelling.
Die 2-liter zescilinder was een juweel! Die komt niet meer terug. Wel begrijpelijk, gezien de vraag naar zuinige auto's en de regelgeving t.a.v. Europese milieu-eisen.
Achterwielaandrijving voor de 1-serie betekend ruimtewinst, veiliger voor de gemiddelde automobilist, gewichtsbesparing, maar vooral goedkoper kunnen produceren. Ik denk dat daar de winst voor een nieuw publiek te halen valt.
Maar toch denk ik dat het sportieve imago een deuk oploopt, zeker als ze dit ook in de 3-serie gaan toepassen.
Ik heb al moeite dat een 320 werd afgeleverd met een 4-cilinder, en nu al helemaal met een 428i....teleurstelling.
Die 2-liter zescilinder was een juweel! Die komt niet meer terug. Wel begrijpelijk, gezien de vraag naar zuinige auto's en de regelgeving t.a.v. Europese milieu-eisen.
kanienogharder?
-
Vluchtheuvel
- Neutraal
- Type Auto: BMW E88 125i
Ik koop een BMW juist om die reden. En nee, in de meeste omstandigheden is het niet ideaal. Ik kan niet zeggen dat ik volledig van BMW afstap en ik denk ook dat een heleboel mensen een BMW kopen om het merk en niet voor de rwd. Ik zou het wel heel jammer vinden! Maar ik vind het ook jammer dat een 328 tegenwoordig een 4cil is. 6 lijn + rwd blijft het einde. Je ziet nu nogsteeds mensen een BMW kopen. Het merendeel met 4cil.
Concluderend denk ik dat BMW waarschijnlijk wel zal voortbestaan.
Concluderend denk ik dat BMW waarschijnlijk wel zal voortbestaan.
-
DannysedanE36
- 1e Versnelling
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Hoi allen. Dit is natuurlijk een keer te verwachten. Ik rijd in de oudere types, zal wel nooit aan een nieuwe(re) toekomen. Rijd best wel in nieuwere types en dan vallen mij de 4-cilinders helemaal niet tegen qua geluid en rust. Ik vind de trekkracht zelf uitzonderlijk goed en zou wat dat aan gaat best willen ruilen tegen mijn 525-24v en 528-12v 6-cil. Ik zou bij een jongere auto niet zoveel moeite hebben om een 4-cil te kiezen.
Ik denk dat BMW hiermee goed doet en het zonder meer redt. Groeten, Danny
Ik denk dat BMW hiermee goed doet en het zonder meer redt. Groeten, Danny
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Dat ze een 114 in FWD maken is niet zo spannend maar om nu een ///M met 4wd uit te willen gaan voeren gaat m`n tandvlees van klapperen
Er rijd in ieder geval niks zo rustig en relaxed als een RWD en dan natuurlijk nog de mogelijkheid om dwars te gaan maar dat is voor vele eerder een nadeel dan voordeel al zie ik dat als voordeel
Er rijd in ieder geval niks zo rustig en relaxed als een RWD en dan natuurlijk nog de mogelijkheid om dwars te gaan maar dat is voor vele eerder een nadeel dan voordeel al zie ik dat als voordeel
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000