BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Welke banden(maat) E87 aanschaffen?

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
paulheyl
Neutraal
Type Auto: BMW e87 118D

Welke banden(maat) E87 aanschaffen?

Post by paulheyl »

Hai,

Ik ben aan nieuwe banden toe, maar er is zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien!
Daarnaast zijn de meningen nogal verdeeld over welke banden het "beste" etc zijn.
Misschien dat er hier iemand is die mij verder kan helpen.
Ik heb een E87 met een breedset eronder, er ligt nu voor 215/40/18 en achter 245/35/18 op met Pirelli P zero.
Wat ik heb begrepen is dat het niet de meest standaard maten zijn en dat voor voor 225/40 en achter 255/35 de standaard maten zijn.
Ik heb al gegoogled en rondgekeken en wat mij aangeraden wordt beperkt zich tot enkele merken.

Michelin sport 3
Continental sportcontsct 5
Pirelli p zero
Bridgestone Potenza

en daarnaast nog de naar mijn mening iets mindere band

Goodyear eagle
Hankook

Hopelijk kan iemand hier mij wat verder helpen zodat de keuze voor een nieuwe band wat makkelijker wordt..
Don't forget to live before you Die!

Smotske
1e Versnelling
Type Auto: E87 120d High Executive

Re: Welke banden(maat) E87 aanschaffen?

Post by Smotske »

Michelin, altijd goed. Betaal je vaak ook voor.
Conti's, meh. Doet het goed onder opeltjes. Dat is wat ik weet. Heb zelf geen goede ervaringen mee.
Pirelli, top sport band. De rest van alle punten kan wat beter.
Bridgestones, Zijn schijnbaar ook erg goed. Zelf nog nooit geprobeerd, maar op setjes wielen op marktplaats kom ik vaak die Potenza's tegen.

Rol nu nog op GoodYears. ROmmel. Aquaplanning, lawaai, onzuinig etc. Ik rubber ze nu zo snel mogelijk af.

Je kan eens toyo's proberen. Mn pa had onder zn alfa (monster ding) ook pirellis. Is naar Toyo's gegaan. Betere prestaties, en deze gingen langer dan 30,000 km mee.

Ik wil zelf Dunlop SP sport max proberen. Schijnen ook goed te zijn voor een einser.

oponeo
Neutraal
Type Auto: a8

Re: Welke banden(maat) E87 aanschaffen?

Post by oponeo »

als je op http://www.oponeo.nl/ de afmetingen van de band of het model van de auto invoert komen automatisch de beste en goedkoopste banden uiruit rollen. bezorgt vinnen 48 uur.
Post Reply

Return to “Algemeen”