BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Compact achterruitenwissermotor probleem.

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Erick
Neutraal

Compact achterruitenwissermotor probleem.

Post by Erick »

Bij aankoop van de Compact bleek de ruitenwisser achter het niet te doen, dus eerst meten is weten. In de zekeringkast alles heel, stroom op de stekkers van de ruitenwissermotor dus conclusie de motor kapot. Andere motor gekocht maar die doet het ook niet. Als ik dan de motor direct op de accu aansluit dan doet de oude motor en de nieuwe motor het maar als je achter de stekkers op de motor aansluit dan doen ze allebei niks. Dr staat constante stroom en geschakelde stroom op de stekkers in de achterklep. Dus schiet mij maar lek waarvoor de motor het direct op de accu het wel doet maar achter via de stekkers niet.

Iemand een idee?

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: Compact achterruitenwissermotor probleem.

Post by Redhead »

Maakt de motor misschien geen massa als je hem monteert?
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
Erick
Neutraal

Post by Erick »

Vanochtend een extra massakabeltje tussen het boutje van het slot en de behuizing van de wissermotor aangebracht maar nog steeds werkt de motor niet. Daarna vanaf een schroefje en direct op de stekker maar nog steeds geen resultaat.

patjuh112
Neutraal
Type Auto: 525D 2009 Edition

Post by patjuh112 »

Als ik me niet vergis is er een derde kabel, los van de + en -

Wellicht kun je meten als je een laag voltage ontvangt op de controle draad welke de aansturing regelt, ik vermoed dat die niets meer doorgeeft (dus feitelijk aan/uit/interval e.d. niet meer ontvangt). Ik had een compaq uit 2000 waarbij die kabel helaas met de hoofdkabelboom mee liep :(

Het zou eventueel ook nog in je relais kunnen zitten.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”