Hallo mensen,
Sinds twee jaar rijdt ik een 540i steptronic van juni 1999. Hele nette auto en technisch in goede staat. Heb alleen een probleem met het starten van de auto. Als ik de sleutel omdraai en de auto wil starten, dan hoor ik alleen een klikgeluid en gebeurd er niets. De startmotor komt niets eens in actie. Het geluid lijkt op een relais dat wil inschakelen. De laatste weken ervaar ik dat het probleem groter wordt. Ik moet nu heel vaak 2 tot 3 keer opnieuw aanleggen totdat ie wil starten. Het lijkt me geen accu- of motorprobleem. Eenmaal gestart loopt ie als een zonnetje. De startmotor klinkt ook prima en hij slaat meteen aan. Zou het te maken kunnen hebben met de auto-startfunctie die alleen de V8 automaat modellen schijnen te hebben? Mocht iemand het probleem kennen en de oplossing weten, dan zou ik erg geholpen zijn. Dit is zo niet BMW-waardig.
Groet,
Mimi 540i
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Auto-start functie 540i hapert
Moderator: Moderator Team
-
Speedy540
- 2e Versnelling
- Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Re: Auto-start functie 540i hapert
Er is mij niets bekend dat de e39 een auto startfunctie zou hebben.
Als je de sleutel omdraait en er gebeurd op de klik na helemaal niets. Zou ik eens de nokkenas en of krukas sensor doormeten en of vervangen. Met name de krukas sensor is in deze erg belangrijk. Als deze defect raakt of niet meer werkt weet de computer niet in welke stand de eerste cilinder staat en start de auto dus niet.
Als je de sleutel omdraait en er gebeurd op de klik na helemaal niets. Zou ik eens de nokkenas en of krukas sensor doormeten en of vervangen. Met name de krukas sensor is in deze erg belangrijk. Als deze defect raakt of niet meer werkt weet de computer niet in welke stand de eerste cilinder staat en start de auto dus niet.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Iets vervangen (lamp) of aangesloten/vervangen. Ik had het bij een lampwissel en cdspeler vervangen. Klikklik...Of blijft de binnenverlichting misschien branden na afsluiten? In al deze gevallen was bij mij hetzelfde euvel...klikklik dus.
Nee, verder niets vervangen wat van invloed zou kunnen zijn. Het euvel lijkt op een slechte verbinding tussen het contactslot en de startmotor. Als ie het eenmaal doet, doet ie het goed.
Toelichting: de V8-modellen van de E39 hebben de auto-startfunctie standaard. Je hoeft de sleutel maar kort om te draaien en direct los te laten en de startmotor doet de rest totdat de motor is aangeslagen. Beetje onzinnige functie eigenlijk. Voegt weinig toe. Of het euvel met de auto-start functie te maken heeft, weet ik overigens niet. Het kan ook gewoon een contactslot of startmotor probleem zijn. Of de nokkenas sensor er iets mee te maken heeft, lijkt me sterk.
Toelichting: de V8-modellen van de E39 hebben de auto-startfunctie standaard. Je hoeft de sleutel maar kort om te draaien en direct los te laten en de startmotor doet de rest totdat de motor is aangeslagen. Beetje onzinnige functie eigenlijk. Voegt weinig toe. Of het euvel met de auto-start functie te maken heeft, weet ik overigens niet. Het kan ook gewoon een contactslot of startmotor probleem zijn. Of de nokkenas sensor er iets mee te maken heeft, lijkt me sterk.