BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

cruise control probleem

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Bijker
Neutraal

cruise control probleem

Post by Bijker »

Hallo

Ik heb een probleem met mijn cc. Zodra ik de cc inschakel gaat het lampje branden op het dashboard. Als ik vervolgens op de + druk gebeurt er helemaal niks, hij houdt de snelheid niet vast. Het rare is ook dat hij het soms perfect doet en soms helemaal niet. Vanmiddag de sensor schoon gemaakt in de hoop dat dat het probleem op zou lossen maar helaas..... iemand enig idee ?

Speedy540
2e Versnelling
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i

Re: cruise control probleem

Post by Speedy540 »

Hallo,

Ik zou eens naar de remschakelaar kijken. En ook naar de Koppelings schakelaar (ja ook bij een automaat dan is deze overbrugt) Mogelijk is een van de twee aan vervanging toe.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
Bijker
Neutraal

Post by Bijker »

Bedankt voor de reactie
Waar moet ik precies kijken ?
Misschien is het ook handig om erbij te zeggen dat het 50% van de gevallen wel werkt. Als ik de auto start doet hij het en als ik daarna stop en later weer start doet hij het niet. Dit wisselt dus steeds af

Speedy540
2e Versnelling
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i

Post by Speedy540 »

Als het een hand bak is. zou ik voor de rem en koppel schakelaar eens bij de pedalen kijken.
waar de koppel schakelaar bij de automaat zit weet ik niet miss op de zelfde plek als bij de hand bak.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
Bijker
Neutraal

Post by Bijker »

Oke bedankt, het is een automaat trouwens
Ik ga hem nu helemaal van binnen schoonmaken en de stoelen behandelen dus kan ik mooi ff naar dat pedaal kijken hoe dat in elkaar zit
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”