Mijn 525tds uit 99 heeft problemen met aanslaan als hij warm is. Moet dan echt een beetje doorstarten en als hij dan aanslaat komt er een dikke wolk uit de uitlaat.
Brandstofpomp is nog niet zo heel lang geleden voorzien van nieuwe pakkingen dus ik denk dat dat wel goed zit.
Lijkt wel een beetje bekende kwaal maar echt gerichte oplossingen heb ik nog niet echt gelezen. Wagen heeft 420dkm gereden dus het nieuwe is er wel een beetje af natuurlijk.
Ik hoor graag jullie suggesties
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
525tds start moeilijk als hij warm is
Moderator: Moderator Team
Re: 525tds start moeilijk als hij warm is
Als je de motor uitzet, slaat hij dan lomp af of gaat hij heel rustig uit ? Als hij namelijk heel rustig uit gaat kan het zijn dat je motor weinig compressie heeft na al die kilometers. Als de motor dan warm is zetten de materialen zich uit en kan hij misschien daardoor slecht aanpakken.
tja, wat is lomp en wat is rustig...nooit echt op gelet maar dat ga ik nu eens doen. Maar stel dat de compressie het probleem is dan is daar denk ik, behoudens een revisie, niet veel aan te doen of wel?
Zodra je de motor uit zet zou hij normaal gesproken direct stil moeten staan/afslaan. Als hij heel rustig uit gaat en dus niet heel snel afslaat heb je waarschijnlijk weinig compressie en dat is inderdaad alleen met een revisie op te lossen....
Dat zou ook de wolk kunnen verklaren als die eenmaal aanpakt, alle niet verbrande diesel in de motor word dan ineens wel verbrand
Dat zou ook de wolk kunnen verklaren als die eenmaal aanpakt, alle niet verbrande diesel in de motor word dan ineens wel verbrand