BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aankoop E39 535 facelift 2000

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
r.de.korte
Neutraal
Type Auto: 535i

Aankoop E39 535 facelift 2000

Post by r.de.korte »

Dag allen,

Vandaag ben ik voor een E39 (535i) gaan kijken bij een handelaar.

Een auto die zowel van binnen als van buiten in goede staat is bij een km-stand van 158.xxx.
In de motorruimte en onder de auto een aardige inspectie uitgevoerd en geen vreemde dingen tegen gekomen.

Wel de volgende minpunten ontdekt:

- Airbag lampje brand (sensor in vloermat? deze mat lag namelijk wel los)
- Cd wisselaar is er helaas uitgehaald
- Geen onderhoud historie aanwezig

Gedurende de proefrit zijn mij nog een aantal dingen opgevallen waar ik mij grotere zorgen om maak:

- Vanuit stilstand rustig/tegenhoudend het rempedaal lossen geeft een tegenwerkend moment (neem aan altijd bij automaat) maar vervolgend kraakt het vanuit de remmen. alsof je met een handrem op wil trekken die hem tegen houdt , alleen dan met een krakend bijgeluid. In hoeverre is dit normaal bij een automaat?

- Na 15min rijden en een paar hobbelweggetjes en drempels te hebben genomen kwam een goed hoorbaar (niet voelbaar) krakend,schokkend,piepend geluid voor mijn gevoel linksvoor. op asfalt minder erg dan op klinkers.
Lijkt dit op draagarm(rubber) problemen? of wat zou ook een mogelijk probleem kunnen zijn?

Verder loopt de motor heel netjes en rustig en schakelt netjes in zowel D als M.
Alle overige opties werkend ook prima naar behoren.

Graag hoor ik informatie en eventueel toevoegende aankooptips

Raymond64
1e Versnelling
Type Auto: 525 Touring E39

Re: Aankoop E39 535 facelift 2000

Post by Raymond64 »

Klinkt als een auto met meer km dan op de teller staat!

marcus525tds
1e Versnelling
Type Auto: e34, 530i en e39 523i

Post by marcus525tds »

wat betreft de remmen, als je bedoelt dat je weg wilt rijden, met de voetrem erop, kraakt de rem bij mij ook. VOlgens mij vrij normaal. Pas nieuwe remblokken en schijven laten vervangen bij mijn E39.Dus daar zal t niet aan liggen.
Airbag lampje komt vast niet van de voetenmat, dat zou te simpel zijn om niet op te lossen voor verkoop door een handelaar.

Succes

e39ben
1e Versnelling
Type Auto: 528i Touring

Post by e39ben »

Het kraken van de remmen verdwijnt al snel als je in de stad rijdt; optrekken, remmen, etc.
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”