E36 325tds touring Automaat (youngtimer)
Posted: 22 Oct 2014 05:56
[ external image ]
In het verleden veel E30's gereden, 318is, 325 en ook al E36's 323ti. Zakelijk een E90 318d een X1 en een 120d.
Sinds een maandje ben ik de trotse eigenaar van een zeer mooie E36 325tds Sport Edition Automaat.
Of beter gezegd, de zaak is de eigenaar en ik ben de trotse berijden
Omdat het een auto uit '98 is mag ik deze auto zakelijk rijden en daarmee alle kosten ook zakelijk boeken tegen 35% bijtelling van de dagwaarde. Hierdoor is het heel aantrekkelijk om deze auto te rijden voor mij.
Bij toeval ben ik tegen deze auto aangelopen toen ik eigenlijk op zoek was naar een E39 3.0 touring.
De staat van deze 3serie en de dikke uitvoering (volledig M vanaf de fabriek, stoelverwarming, pdc, schuifkantel, standkachel etc) deed mij besluiten om hiervoor te gaan.
Inmiddels 4k km verder en nog geen seconde spijt!
Het doel is om de auto weer helemaal in nieuwstaat en originele staat te maken, een project wat ik stap voor stap aan wil pakken. Aangezien ik de auto ook zakelijk gebruik en veel km's maak is ook preventief onderhoud noodzakelijk.
Motorisch helemaal in orde, geen lekkages, automaat doet zijn werk uitstekend, uitlaat is 100% etc etc.
Optisch wel wat puntjes die aangepakt moeten worden:
* velgen 19" lemans breedteset --> inmiddels vervangen door 17" styling 32
* voorbumper schade rechts, moet vervangen worden
* Interieur heeft wat slijtage op voorstoelen, moet vervangen worden
* Achterklep en bestuurdersportier heeft kleine roestplekken, moet gefixed/vervangen worden
* lastig deukje op het dak aan de bestuurderszijde precies in de hoek boven het raam
* Pioneer radio moet vervangen worden door originele radio
Voor het mooie wil ik de gehele auto uiteindelijk over laten spuiten.
Ik ben zelf alles behalve technisch dus zal hier op het forum ook de nodige vragen gaan stellen
(alvast bedankt voor jullie geduld)
In het verleden veel E30's gereden, 318is, 325 en ook al E36's 323ti. Zakelijk een E90 318d een X1 en een 120d.
Sinds een maandje ben ik de trotse eigenaar van een zeer mooie E36 325tds Sport Edition Automaat.
Of beter gezegd, de zaak is de eigenaar en ik ben de trotse berijden

Omdat het een auto uit '98 is mag ik deze auto zakelijk rijden en daarmee alle kosten ook zakelijk boeken tegen 35% bijtelling van de dagwaarde. Hierdoor is het heel aantrekkelijk om deze auto te rijden voor mij.
Bij toeval ben ik tegen deze auto aangelopen toen ik eigenlijk op zoek was naar een E39 3.0 touring.
De staat van deze 3serie en de dikke uitvoering (volledig M vanaf de fabriek, stoelverwarming, pdc, schuifkantel, standkachel etc) deed mij besluiten om hiervoor te gaan.
Inmiddels 4k km verder en nog geen seconde spijt!
Het doel is om de auto weer helemaal in nieuwstaat en originele staat te maken, een project wat ik stap voor stap aan wil pakken. Aangezien ik de auto ook zakelijk gebruik en veel km's maak is ook preventief onderhoud noodzakelijk.
Motorisch helemaal in orde, geen lekkages, automaat doet zijn werk uitstekend, uitlaat is 100% etc etc.
Optisch wel wat puntjes die aangepakt moeten worden:
* velgen 19" lemans breedteset --> inmiddels vervangen door 17" styling 32
* voorbumper schade rechts, moet vervangen worden
* Interieur heeft wat slijtage op voorstoelen, moet vervangen worden
* Achterklep en bestuurdersportier heeft kleine roestplekken, moet gefixed/vervangen worden
* lastig deukje op het dak aan de bestuurderszijde precies in de hoek boven het raam
* Pioneer radio moet vervangen worden door originele radio
Voor het mooie wil ik de gehele auto uiteindelijk over laten spuiten.
Ik ben zelf alles behalve technisch dus zal hier op het forum ook de nodige vragen gaan stellen
