Ik rij al een halfjaar naar volle tevredenheid, een 530i touring.
Geweldige auto, zeker met t M-pakket. Toch vraag ik me af of zo'n 5-serie touring, meerwaarde heeft t.o.v. een 330i touring met de M54 3 liter. Beide auto's zijn niet licht, uiteraard is de 5 breder, maar merk je dat?
Verder is de automaat, en de motor, tzelfde. n 530i is al niet traag te noemen, een 3-serie die ettelijke 100en kilo's lichter is, zal qua 0-100 en topsnelheid, nog sneller zijn.
Waarom is een 5 t.o.v. een 3 in aanschafprijs, toch altijd duurder, zelfs als ze dezelfde motor hebben?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Waarom geen 3-Touring?
Moderator: Moderator Team
-
lekkerebert
- 1e Versnelling
- Type Auto: E39 530i Touring 2002
-
Raymond64
- 1e Versnelling
- Type Auto: 525 Touring E39
Re: Waarom geen 3-Touring?
Beste Bert, zelf heb ik een 525i touring serie 2 uit 2001 automaat en voorzien van alle comfort en gemakken. Tevens heb ik een 330d touring e46 uit 2000 voorzien van alle opties en luxe.
Deze twee zijn echter niet met elkaar te vergelijken qua comfort, ruimte, souplesse en rijgedrag.
De 5 steekt torenhoog boven de 3 uit!
Deze twee zijn echter niet met elkaar te vergelijken qua comfort, ruimte, souplesse en rijgedrag.
De 5 steekt torenhoog boven de 3 uit!