BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

[e39] '95-'00 <-> '00-'03 Verschillen?

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
xandyx
Neutraal

[e39] '95-'00 <-> '00-'03 Verschillen?

Post by xandyx »

Ik wil over een tijdje waneer die financien het toelaten een 530d aanschaffen. Nu vroeg ik me af wat de verschillen zijn tussen de 2 modellen van bouwjaar 1995-2000 en 2000-2003.

Ik had al gezien dat het eerste model 184pk/390nm heeft en het iets nieuwere model 193pk/410nm. En de knipper lichten op de foto's zijn ook wit geworden ipv oranje.

Zijn er verder nog verschillen? Facelift / motorblok aangepast etc?

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

er worden altijd 2 modellen uitgebracht van een serie.

de eerste is het nja eerste model :s

de 2de is het facelift model.

Veelal zitten hier een paar kleinere "foutjes" uitgehaald en ziet het ietsjes anders uit.

de rest is normaal gesproken vrijwel hetzelfde.
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

web
2e Versnelling

Post by web »

Optisch zijn de verschillen:
- andere voorbumper, andere mistlampen, heel subtiel andere grilletjes.
- andere koplampen/knippers (angel eyes)
- andere achterlichten (CELIS LED)

Verder was op de laatste modeljaren het m-sport pakket een optie, met m5 bumpers.

technisch... weinig verschil volgens mij. 530d is sowieso niet in de eerste bouwjaren geleverd dus de eerste kinderziektes hebben ze nooit (net als de automaat zonder steptronic)
E39 540i6 Touring arktissilber

Vliet
1e Versnelling

Post by Vliet »

@ web Op de type I E39 waren de M bumpers ook al een optie (vanaf '99) en het interieur heeft een ook een update gehad (breedbeeld navi, ander stuur, andere motieven voor de stoffen bekleding). verder heb je de verschillen goed weergegeven.

@xandyx de witte knipperlichten zijn op zowel E39 type I als II een optie. Je kan dus op allebei de types oranje of witte knippers aantreffen.
--------E36 Power-------

MikeE36T
2e Versnelling

Post by MikeE36T »

Verder heeft de 184pk 3.0D versie nogal eens last van probleempjes, de 193pk versie schijnt een stuk beter te zijn.
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

web
2e Versnelling

Post by web »

Vliet wrote:@ web Op de type I E39 waren de M bumpers ook al een optie (vanaf '99)
Dat wist ik niet ; bij mijn weten zijn '99-'00 E39's met M-bumpers gewoon gemaakt door mensen die die bumper apart erbij besteld hebben... je ziet in die bouwjaren dan ook bijna geen enkele met M-sport achterbumper - achteraf inbouwers doen meestal alleen de voorbumper. Maar hij stond dus gewoon in de optielijst? Was dat dan alleen de voorbumper of toch beide bumpers? (in dat laatste geval dus een zeldzame optie kennelijk)

Ik weet wel vrij zeker dat de M-achterbumper voor de Touring zelfs helemaal niet bestond tot modeljaar 2002 - die kwam tegelijk met het m-sport pakket (= o.a. beide bumpers en iets aangepaste uitlaat, naast een boel kleinere dingen).
Vliet wrote:@xandyx de witte knipperlichten zijn op zowel E39 type I als II een optie. Je kan dus op allebei de types oranje of witte knippers aantreffen.
Inderdaad origineel leverbaar, maar er is ook heel veel imitatie in omloop. Geldt ook voor M5 bumpers trouwens, met name de voorbumper zijn meerdere verschillende replica's van in de handel.
E39 540i6 Touring arktissilber

Vliet
1e Versnelling

Post by Vliet »

@ web Touring kon inderdaad niet, maar de sedan wel. Dit omdat er nooit een m5 touring is gebouwd (behalve die van de directeur van M-GMBH).

En tjsa die imitatie troep hou je idd altijd, zonde!
--------E36 Power-------

Topic Author
xandyx
Neutraal

Post by xandyx »

MikeE36T wrote:Verder heeft de 184pk 3.0D versie nogal eens last van probleempjes, de 193pk versie schijnt een stuk beter te zijn.
Hmm je maakt me nieuwsgierg.. ik neigde namelijk richting type I (184pk) omdat ik optische dingen altijd wel kan aanpassen. En dan doel ik voornamelijk op de voor & achterlicht units. Ook is het aanbod van type I veel hoger.

Zijn dit serieuze probleempjes of kleine dingen wat ik zelf kan uitvoeren en niet veel kost?
Post Reply

Return to “Algemeen”