Page 1 of 1

520d F10 steptronic defect?

Posted: 15 Jul 2019 12:54
by NDUYSS
Ik ben in het bezit van een 520d 2010 BMW F10 sedan met een kilometerstand van 315dkm. Eerste eigenaar, in zeer nette staat, behalve de automaat met schakelflippers geen opties. Alleen de automaat, die is helaas (vermoedelijk) gesneuveld.

Ik reed rustig, zoals ik altijd doe, en kreeg ineens transmissie storing. Ik kon nergens meer heen, niet voor of achteruit. Uiteindelijk kon ik na aan en uit zetten van het contact wel handmatig schakelen, dus erg voorzichtig terug naar huis gegaan. Ik heb al softwarematig de transmissie gereset, en ook de accu een tijd los gehad. Helaas heeft dat niet geholpen. Het beeld is nu; achteruit werkt niet (hoor hem ook niet inschakelen) drive werkt niet, alleen als ik hem in handmatig zet, dan schakelt hij in principe prima, maar komt dan op en duur weer met transmissiestoring (en bijbehorende noodloop). Als de auto in N staat dan "kruipt" hij zoals hij normaal in D zou doen.

Ik woon vlakbij Delfgauw dus heb morgenochtend een afspraak voor diagnose. Daar was na uitleggen door de telefoon wel het vermoeden

Bak in-uit bouwen bij ZF en een revisiebak plaatsen; 4000,-

Op onderdelenlijn zie ik veel ruilbakken, kosten (met inruil oude bak) 1000,- dus dan moet iemand hem nog in/uitbouwen (1500?) samen 2500,-

Verkopen met defectie transmissie (auto is verder technisch perfect) misschien 7500,-?

De huidige particuliere dagwaarde is met werkende bak ongeveer 10.000,- en er zit nog 1.200,- BPM op.


Wat zouden jullie doen? Ik zal dit topic morgen updaten met de uitkomst van de diagnose

Re: 520d F10 steptronic defect?

Posted: 16 Jul 2019 10:27
by NDUYSS
Diagnose ZF: een lamellenpakket vast/verbrand.. moet een nieuwe onder :(