Dag allemaal, ik zal binnenkort waarschijnlijk een 118i uit 2009 met 143 pk en zo'n 180k km op de teller in ontvangst nemen. Nou lijkt het me erg leuk en leerzaam om hier een turbo in te gooien, maar ik kan online werkelijk niets vinden over het turbochargen van deze auto's, wat me doet denken dat er een diepere reden is dat dit een slecht idee is dan "het is het niet waard". Overwegende dat er auto's zijn in deze lijn die wel turbo's hebben neem ik aan dat er voldoende ruimte voor is (een kijkje onder de motorkap geeft me ook geen claustrofobie), en als je 'm goed tunet en misschien wat onderdelen vervangt lijkt het me ook niet gevaarlijk.
Wat is jullie mening hier over (naast dat het natuurlijk veel tijd en geld gaat kosten en het dat dus misschien niet waard is)?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
118i turbochargen?
Moderator: Moderator Team