BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

De hakkelaar

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Rem's E90
Neutraal
Posts: 1
Joined: 23 Feb 2025 12:08
Type Auto: BMW E90 2009

De hakkelaar

Post by Rem's E90 »

Goedemiddag en help!

Ik heb sinds een jaar een E91 in bezit en ondanks het feit dat hij er er schitterend uitziet er nog weinig van kunnen genieten. De eerste reparaties betroffen een vervangende motor, vervanging deel subframe, nieuwe injectoren en ondertussen ook nog het differentieel vervangen. Hiermee overtroffen de reparaties de aankoop ruimschoot maar helaas is de auto nog steeds niet goed. Mijn eigen garage bleek totaal incompetent met deze auto, maar ook twee gerenommeerde BMW specialisten (in Nijkerk en Hulshorst) weten niet waar het in zit. Het gaat om een 318i uit 2009 met een automatische versnellingsbak.

De klachten:
- Onregelmatige loop bij een koude start (leek erop alsof niet alle cilinders mee willen doen), zoeken naar vast toerental, na een tijdje vindt de motor zijn balans en loopt hij regelmatig.
- Als ik de automaat in drive of reverse zet voordat hij warm is, dan blijft hij ook onregelmatig lopen en lijkt hij het gas niet goed te pakken en dan weer extra gas te geven.
- Rond de 40, 75 en 95 km per uur, bij een laag toerental begint de motor te hakkelen/schokken, dit is het geval als je een kleine beetje gas geeft. Als ik meer gas geef of voluit optrek dan zijn deze klachten er niet. Dit is het meest irritante want daardoor kan je bijna niet normaal rijden.

Extra informatie:
- Het betreft een Engels 2.0 liter blok
- De draadboom is vervangen (kan mogelijk een oorzaak zijn)
- Er zijn geen foutmeldingen
- Klepdekselpakking en distributieketting zijn vervangen
- Bougies vervangen

Is er iemand die een idee heeft of me richting een specialist kan wijzen om deze problemen te verhelpen. Het voelt als een speld in een hooiberg maar ik zit er te diep in om de auto voor EUR 2.200 te verkopen (hoogste bod MP) en eigenlijk wil ik hem niet kwijt....?

Als je meer info nodig hebt hoor ik het graag.

Rem
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”