Hallo, ik zou graag van jullie advies willen m.b.t. het volgende:
Ik heb bij een Occasion Bovag garage in april 2025 een BMW 418 gekocht met ca. 130.000 km. voor €18.250,- Van deze auto blijkt nu dat de motor moet worden vervangen omdat de cilinders zijn beschadigd. Deze garage heeft een Bovag garantie
verplichting en biedt een aantal opties op dit probleem op te lossen.
Optie 1: Hij koopt de auto terug van mij (na ca. 6 mnd en + 9000 km.) voor €13.500,-
Optie 2: Een ruilmotor met 160.000 km. en 3 mnd garantie, zonder eigen bijdrage van mij.
Optie 3: Een ruilmotor met 80.000 km en 3 mnd garantie waarbij de garage van mij een eigen bijdrage verwacht van
€1500,- met als argument dat de auto meer waard wordt.
Optie 4: een revisiemotor met 1 jaar garantie die ook gemodificeerd is (waarbij rekening is gehouden met vaak voorkomende problemen van deze motoren). Daarbij verwacht de garage een eigen bijdrage van mij van €2500,- met dezelfde argumentatie als bij optie 3.
Mijn voorkeur gaat uit naar optie 4, omdat ik een ‘ nieuwe’ motor krijg met zogenaamd 0 km. + 1 jaar garantie. Dit geeft mij voor de langere duur meer zekerheid en vertrouwen. Echter, vind ik de eigen bijdrage van €2500,- fors en niet overeenkomstig te in te schatten meerwaarde.
Zouden jullie mij kunnen adviseren over de te maken keuze en kunnen aangeven o.b.v. welke argumenten welke reële eigen bijdrage mag worden verwacht.
Bedankt voor uw reactie.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Ik heb advies nodig over vervanging van mijn motor onder Bovaggarantie
Moderator: Moderator Team