BMW is niet nieuw voor mij want wij rijden sinds drie jaar een 316i touring. De auto is van 1997 en bevalt uitstekend. Heb er wel direct 17 inch velgen onder gezet. (Bbs Pininfarina).
Maar omdat de auto toch ruim tien jaar is, en 160.000 km. heeft gelopen krijgen we wel steeds vaker wat mankementjes. Over die drie jaar (30.000 km.) hebben we volgende gehad;
Lekke koppakking (garantie, direct na aankoop)
Dynamo
Waterpomp
Spanrol
CV motor defect
ABS sensor (2x)
Dat was ik niet gewend met onze vorige auto, een audi 80.
Maar ja soms moet je ook gewoon geluk hebben.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Voorstellen
Moderator: Moderator Team
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
- Posts: 313
- Joined: 17 Oct 2007 07:44
- Location: walcheren zld
- Age: 58
er zijn wat dingen die met elkaar te maken hebben.
lekke koppaking,waarschijnlijk de motor te warm geweest hierdoor krijgt de waterpomp zeker als er ook nog olie in systeem is gekomen wat problemen.
als een dynamo stuk gaat en hij laad volle spanning trek de dynamo ongeveer een 2PK vermogen via de multiriem.
als hij door een los contact aan/uit gaat en dan vele malen per minuut dan betekend dat er met 2 pk aan de riem word getrokken dan weer los en weer vast de spanrol een klein beetje zenuwachtig en overwerkt word.
en je moet een beetje geluk hebben met een wagen.
toevallig vanmiddag weer eens een raammechaniekje van een audi vervangen.
komt gelukkig nooit voor,bij die klant al de 2de en zelfs op voorraad bij de vrije handel 8)
maar als die dynamo en koppakking weer 160000km meegaan heb je voorlopig geen problemen.
lekke koppaking,waarschijnlijk de motor te warm geweest hierdoor krijgt de waterpomp zeker als er ook nog olie in systeem is gekomen wat problemen.
als een dynamo stuk gaat en hij laad volle spanning trek de dynamo ongeveer een 2PK vermogen via de multiriem.
als hij door een los contact aan/uit gaat en dan vele malen per minuut dan betekend dat er met 2 pk aan de riem word getrokken dan weer los en weer vast de spanrol een klein beetje zenuwachtig en overwerkt word.
en je moet een beetje geluk hebben met een wagen.
toevallig vanmiddag weer eens een raammechaniekje van een audi vervangen.
komt gelukkig nooit voor,bij die klant al de 2de en zelfs op voorraad bij de vrije handel 8)
maar als die dynamo en koppakking weer 160000km meegaan heb je voorlopig geen problemen.
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Dan zou ik voor een 325 gaan, een 320 is net een 6 cilinder maar dan dan kun je kwa snelheid, benzine verbruik en verzekering/wegenbelasting beter een 318is nemen. 320 is leuker geluid natuurlijk maar hangt precies overal tussen, dus zou ik 325 of 318is eerder verkiezen. Maar 6 cilinder rijd altijd wat relaxter dan een 4 inderdaad en als je er eenmaal 1 hebt wil je echt niks anders meer 
Bmw ///M
Met het eerste deel ben ik het helemaal eens.Gert-jan wrote:Dan zou ik voor een 325 gaan, een 320 is net een 6 cilinder maar dan dan kun je kwa snelheid, benzine verbruik en verzekering/wegenbelasting beter een 318is nemen. 320 is leuker geluid natuurlijk maar hangt precies overal tussen, dus zou ik 325 of 318is eerder verkiezen. Maar 6 cilinder rijd altijd wat relaxter dan een 4 inderdaad en als je er eenmaal 1 hebt wil je echt niks anders meer
Een 320i presteert als een 318iS en zuipt als een 325i.
Nadeel van een 325i is dat de meeste afgeragd zijn, een nette 320i kom je sneller tegen. Wil je weer een E36 Touring, dan kun je sowieso geen 325i nemen, die zijn er niet.
318iS vind ik wel een fijner blok dan een 320i. Reageert stukken feller op het gas. 320i loopt wel rustiger, maar je hebt echt het gevoel iets te missen.
Ik heb een E36 318iS gehad, daarna een E36 325iS, en na een aantal andere auto's nu weer een E36 318i Turbo. Moet zeggen dat de 325iS veruit de snelste was, maar ik mis de 318iS het meest.
-
bmwmotorsportkatwijk
- 1e Versnelling
- Posts: 192
- Joined: 28 Nov 2007 11:45
- Location: katwijk
- Contact:

