BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Voorstellen

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
remo
Neutraal

Voorstellen

Post by remo »

BMW is niet nieuw voor mij want wij rijden sinds drie jaar een 316i touring. De auto is van 1997 en bevalt uitstekend. Heb er wel direct 17 inch velgen onder gezet. (Bbs Pininfarina).

Maar omdat de auto toch ruim tien jaar is, en 160.000 km. heeft gelopen krijgen we wel steeds vaker wat mankementjes. Over die drie jaar (30.000 km.) hebben we volgende gehad;

Lekke koppakking (garantie, direct na aankoop)
Dynamo
Waterpomp
Spanrol
CV motor defect
ABS sensor (2x)

Dat was ik niet gewend met onze vorige auto, een audi 80.
Maar ja soms moet je ook gewoon geluk hebben.

ronald 2002
2e Versnelling

Post by ronald 2002 »

er zijn wat dingen die met elkaar te maken hebben.

lekke koppaking,waarschijnlijk de motor te warm geweest hierdoor krijgt de waterpomp zeker als er ook nog olie in systeem is gekomen wat problemen.

als een dynamo stuk gaat en hij laad volle spanning trek de dynamo ongeveer een 2PK vermogen via de multiriem.

als hij door een los contact aan/uit gaat en dan vele malen per minuut dan betekend dat er met 2 pk aan de riem word getrokken dan weer los en weer vast de spanrol een klein beetje zenuwachtig en overwerkt word.

en je moet een beetje geluk hebben met een wagen.
toevallig vanmiddag weer eens een raammechaniekje van een audi vervangen.

komt gelukkig nooit voor,bij die klant al de 2de en zelfs op voorraad bij de vrije handel 8)

maar als die dynamo en koppakking weer 160000km meegaan heb je voorlopig geen problemen.
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Tja en een stukje onderhoud hou je erbij toch? Met elke auto is vaak wel wat en heeft natuurlijk ook veel te maken met preventief onderhoud.

Hoop dat je verder veel plezier er van hebt, bij mij zal er veel moeten gebeuren voordat ik van BMW af zou stappen.
Bmw ///M

Topic Author
remo
Neutraal

Post by remo »

Nee, de BMW "liefde" is er. Ben zeer te spreken over de wegligging. Die is echt stukken beter dan van de Audi (80).

Wel denk ik dat als er een nieuwe "moet" komen ik zal kiezen voor een 320i. Hoewel de 316 niet te kort schiet lijkt me de 2 ltr. nog prettiger rijden.

Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Dan zou ik voor een 325 gaan, een 320 is net een 6 cilinder maar dan dan kun je kwa snelheid, benzine verbruik en verzekering/wegenbelasting beter een 318is nemen. 320 is leuker geluid natuurlijk maar hangt precies overal tussen, dus zou ik 325 of 318is eerder verkiezen. Maar 6 cilinder rijd altijd wat relaxter dan een 4 inderdaad en als je er eenmaal 1 hebt wil je echt niks anders meer :lol:
Bmw ///M

MikeE36T
2e Versnelling

Post by MikeE36T »

Gert-jan wrote:Dan zou ik voor een 325 gaan, een 320 is net een 6 cilinder maar dan dan kun je kwa snelheid, benzine verbruik en verzekering/wegenbelasting beter een 318is nemen. 320 is leuker geluid natuurlijk maar hangt precies overal tussen, dus zou ik 325 of 318is eerder verkiezen. Maar 6 cilinder rijd altijd wat relaxter dan een 4 inderdaad en als je er eenmaal 1 hebt wil je echt niks anders meer :lol:
Met het eerste deel ben ik het helemaal eens.

Een 320i presteert als een 318iS en zuipt als een 325i.

Nadeel van een 325i is dat de meeste afgeragd zijn, een nette 320i kom je sneller tegen. Wil je weer een E36 Touring, dan kun je sowieso geen 325i nemen, die zijn er niet.

318iS vind ik wel een fijner blok dan een 320i. Reageert stukken feller op het gas. 320i loopt wel rustiger, maar je hebt echt het gevoel iets te missen.

Ik heb een E36 318iS gehad, daarna een E36 325iS, en na een aantal andere auto's nu weer een E36 318i Turbo. Moet zeggen dat de 325iS veruit de snelste was, maar ik mis de 318iS het meest.
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

bmwmotorsportkatwijk
1e Versnelling

Post by bmwmotorsportkatwijk »

beetje laat maar welkom op het forum
Life is a highway and i wanna ride it all night long

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)

Post by webmaster »

Welkom op ons forum
Post Reply

Return to “Stel je even voor”