Page 1 of 2

Wielkasten uitrollen!!!

Posted: 17 Apr 2008 16:39
by stef
hoi,

ik heb een probleem bij mijn bmw.
het is een bmw e36 sedan uit '92

Ik heb afgelopen maand mijn auto laten verlagen. nou is deze voor 30 en achter 15mm verlaagd. het probleem is nu alleen dat als ik een drempel of iets dergelijks afrij dat af en toe mijn velgen aanlopen. zitten trouwens 18 inch velgen onder? is de wielkasten laten uitrollen een idee of is dit af te raden. andere iedeeen zijn ook welkom

Alvast bedankt voor de reacties

mvg stef

Posted: 17 Apr 2008 18:17
by 18inch of rims
he, ik denk dat je velgen alleen achter iets aanlopen? zo ja, is het het makkelijkst om de binnenste rand van je wielkast plat te drukken, dit is een werkje van niks en bij een goeie bandenboer is dat zo gebeurd.meestal is dit al voldoende om het aanlopen te vermijden. (was het bij mij wel met 18 inch)

of lopen ze echt flink aan? en welke bandenmaat heb je?

Posted: 17 Apr 2008 18:46
by Gert-jan
Ik zou ze nooit laten uitrollen, is bij mijn huidige auto gedaan door de vorige eigenaar maar de kasten beginnen nu te roesten omdat het vuil er niet goed meer weg kan.

Dus kan binnenkort de kasten opnieuw laten doen, en word je ook niet echt vrolijk van...

Stuggere vering zou eerder een oplossing zijn

Posted: 17 Apr 2008 19:19
by stef
mijn bandenmaat is 225-40-18... lopen inderdaad alleen achter aan.

heb wel een bedrijfje gevonden die de binneste rand omvouwt.

maar daarom vroeg ik me al af of het wel goed is om te doen neem aan dat die rand er niet voor niks zit?

en andere schokdempers of iets zou dat ook schele?

Posted: 17 Apr 2008 22:13
by amit
ik heb een e36 coupe met een eibach verlaging en 225-40-18 banden erop (achterste velgen zijn eigenlijk bedoeld voor een 255 band. 8.5j) en hij loopt nauwelijks aan. of ik moet hard over een bult of heuvel rijden.

Posted: 18 Apr 2008 16:31
by stef
mijn velgen zijn trouwens 8j... en hoe zit het als je mensen achterin hebt zitten is dat nog om te doen of lopen ze dan zeker aan?

Posted: 18 Apr 2008 21:55
by amit
ook niet echt. eigenlijk alleen maar bij dezelfde situatie's alleen hoor en voel en je de banden wat harder tegen de binnenkant van de wielkas aankomen. en zijn de drempels wel een stuk moeilijker :? maarja het staat wel leuk :wink:

Posted: 18 Apr 2008 22:02
by cabrio-tim
beste kun je de randen gewoon laten rollen. maar van te voren wel laten bewerken dat vergeten heel veel mensen. die rollen met de rotzooi ertussen zeg maar. en bij zo een half werk krijg je indd roest na een tijd.

alles zeer goed schoonmaken.
dan goed insmeren met bitum. (antiroest)
randen laten omrollen.
randen dicht kitten met die zwarte auto-kit.

zo gaat het nooit meer roesten en kan er geen vuil inkomen. zo heb ik het al een paar keer gedaan en nooit last gehad van roest.

Posted: 18 Apr 2008 22:09
by amit
ja, want nu ik eraan denk. volgens mij mag je een sedan en een coupe/cabrio niet niet met elkaar vergelijken qua onderstel

Posted: 18 Apr 2008 23:35
by 18inch of rims
cabrio-tim wrote:beste kun je de randen gewoon laten rollen. maar van te voren wel laten bewerken dat vergeten heel veel mensen. die rollen met de rotzooi ertussen zeg maar. en bij zo een half werk krijg je indd roest na een tijd.

alles zeer goed schoonmaken.
dan goed insmeren met bitum. (antiroest)
randen laten omrollen.
randen dicht kitten met die zwarte auto-kit.

zo gaat het nooit meer roesten en kan er geen vuil inkomen. zo heb ik het al een paar keer gedaan en nooit last gehad van roest.
dit is DE manier en ben je van heel t gezeur af; en zoals tim al aangeeft; alles echt brandschoonmake en goed insmeren met antiroest zooi dan ben je helemaal klaar... succes

Posted: 19 Apr 2008 08:59
by stef
oke, dan denk k dat ik dat toch maar moet laten doen...

in ieder geval bedankt voor de informtie.

Posted: 21 Apr 2008 10:57
by web
Heb je de auto verlaagd op standaard schokdempers?

Dan komt dat 'doorzakken' van drempels af waarschijnlijk door gare standaard dempers die de verlaging niet aankunnen.

Veel gemaakte fout door mensen die alleen voor de looks verlagen...

Zet je er goeie dempers op, rijdt het opeens een stuk strakker en loopt vaak ook niet meer aan...

Ga ik er wel even vanuit dat de velgen de goeie ET hebben...

Posted: 21 Apr 2008 15:00
by stef
er zitten inderdaad alleen andere veren onder. ze hebben mij wel verteld dat het eigenlijk wel moet kunnen? natuurlijk altijd beter om het compleet te vervangen dat wel. maar scheelt natuurlijk weer een aantal 100 euro :? de et waarde durf ik zo nie te vertellen welke dat is van de velg maar meen wel dat dat goede is.

Posted: 23 Apr 2008 11:29
by DeepBass909
stef wrote:er zitten inderdaad alleen andere veren onder. ze hebben mij wel verteld dat het eigenlijk wel moet kunnen? natuurlijk altijd beter om het compleet te vervangen dat wel. maar scheelt natuurlijk weer een aantal 100 euro :? de et waarde durf ik zo nie te vertellen welke dat is van de velg maar meen wel dat dat goede is.
Bij verlagen moet je natuurlijk ook dempers monteren die overeen komen met de veer weg. De standaard dempers zijn gemaakt om over een langere afstand te dempen, waardoor ze te zacht zijn voor kortere veren. Kortere dempers zijn stugger en zullen daarom de veerweg meer beperken.

Posted: 24 Apr 2008 10:45
by web
Bij een kleine verlaging (4cm of minder) is het niet altijd nodig om KORTERE dempers te monteren, maar verlagingsveren zijn wel altijd stugger en daar horen ook stuggere dempers bij. Je originele dempers trekken dat alleen misschien (!) als ze net nieuw zijn. Als je op half versleten originele dempers rijdt schieten die opeens wel erg tekort.

"ze hebben mij wel verteld dat het eigenlijk wel moet kunnen" -> ze kunnen beter zeggen dat het "soms wel eens goedgaat" en dat de meesten het toch niet merken als ze op slechte/verkeerde dempers rijden, omdat ze alleen geinteresseerd zijn in looks en geen verstand hebben van wegligging ;)

Als het aan de verlaging of de velgen(maat) zelf ligt, dan loopt ie niet alleen op drempels maar ook bij stevig bochtenwerk aan.