Mijn grootste tegenvaller was mijn Golf 2. Het was een van de laatsten. Kreeg in de zomer de APK, en alles bij elkaar was bijna € 800. Het was veel, maar de garage was een vertrouwd adres, dus ik ging akkoor. Ik had dan voor de komende x jaar een goede auto. Zaterdagochtend kon ik hem halen, en dat kwam goed uit: ik moest naar Hengelo. Ik vond dat het remgedrag tijdens de rit veranderde. De remleiding was vernieuwd, dus waarschijnlijk nog wat laatste beetjes lucht wegblazen, dacht ik. Helaas. Ze waren vergeten de remleiding weer aan te sluiten, dus bij elke remactie, remde ik op 1 (!!!) rem, en spoot ik letterlijk de remolie de weg op. Gebeld met garage, autoambulance erbij, en weer laten repareren. Dat was niet de grootste tegenvaller, ik had bijvoorbeeld ook een noodstop kunnen moeten maken voor een overstekend kind...
Echter in de winter moest ik 's avonds trainen. Ik rijdt iets te ver, en besluit te keren. Komt een auto aan gereden die mij, tijdens het keren, vol op mijn velg ramt. Resultaat is denk ik wel verwacht: Velg krom, achteras gebroken, frame ontwricht (8 cm verschil tussen voor en achter), tank gescheurd, 3 ruiten gebroken, en een hoedenplank doormidden. Aanrijdende auto remde met voet- en handrem, en reed dus veel te snel. Helaas echter, ik verleende geen voorrang tijdens het keren, en had dus schuld aan deze aanrijding! (De auto was nog niet in zicht, toen ik begon met keren, maar dat maakt dus niet uit!)
Mijn grootste meevaller was de Honda Civic die ik kocht vanwege de geldnood. Auto was al voorzien van een Remus-sportuitlaat, Chrome M3-spiegels en de nodige autostyle-effecten, en dus eigenlijk best leuk.
Gekocht, zonder apk, en die zat er na een half jaar al op. Ik ben gaan sparen, en dacht bij mezelf: meer dan 400, en hij gaat weg. APK kosten: €40,- De uren kreeg ik voor niets. Geen idee waarom, maar het was in ieder geval niet bij de garage van de Golf.
-edit:
Helaas ook een inbraak moeten meemaken bij de Civic, waar ik nog altijd niets, maar dan ook niets van snap: Ik had die avond het hele ICE gebeuren aangeschaft, en dat lag op de achterbank. In de originele dozen, met kassabon. DOM, ja inderdaad. Volgende ochtend ruitje ingetikt, en e raadt al wat ze mee hebben genomen: Condooms (???) en de ingebouwde radio-cassette-speler! (Mijne oude radio was doorgebrand, en dit had ik voor handen). Maar alles op de achterbank lag er nog! SUKKELS!
Kosten bij elkaar €400,--. Omdat de auto bij de deur stond, vergoedt de inboedelverzekering van je huis de gestolen goederen. Mijn digitale camera, was ik inderdaad erg aan gehecht