BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Beter laat dan nooit.....

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Topic Author
D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Beter laat dan nooit.....

Post by D@NNY »

Oké ook maar even voorstellen dan:
Ik zit al een tijdje te lezen en te reageren,en bij sommige tot wanhoop aan toe, Hé WEB :wink: maar daar komt ie dan.......
Ik ben Danny, 30 jaar, BMW gekte van mn pa overgenomen, :wink: en woon in Den haag.
Na 5 jaar in een E30 318i uit 1990 gereden te hebben,zie onder:
[ external image ], was ik helemaal besmet met het BMW virus, wat resulteerde in de aanschaf van een
een ascotgrúne 316i coupé uit 1997, met nu 134.000km op de teller. (102.000 km bij aanschaf) Na aankoop wat subtiele optische veranderingen aangebracht zoals: andere velgen met bredere banden, verlaagd, angel-eye koplampen, en chrome nieren.
Voor meer info: http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=17358

[ external image ]
In de showroom (ziet er niet uit), maar is strak, netjes, en zonder roest, krassen en deuken, en niet verbouwd......Een goede basis is er in ieder geval, Doe die maar... :D We maken er wel wat van :wink:

[ external image ]
Net blokje en schone motorruimte, komt de werkster hier soms ook..?????

[ external image ]
Gepoetst, verlaagd en nieuwe velgen (225-50-16) niet te overdreven dus

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
Nieuwe chrome niertjes, angle-eye koplampen,en heldere mistlampen.

[ external image ]
Helemaal naar mijn zin!!!! Helemaal af!!! En tja....smaken verschillen :wink:
Zoals de meeste onderhand wel weten hier heb ik weinig op met, of ben ik zelfs allergisch voor vleugels, spoilers, kippengaas, en andere overdreven ongein.
Het is een persoonlijke smaak, maar het staat zo zielig en overdone om compleet bevleugeld ala "The fast and the furieus" rond te rijden in een oud hok (JA DEZE IS OOK OUD). Mijn ervaring is dat dit soort bestuurders alleen maar hard uitgelachen worden. "Kijk hem, denkt ook dattie een M3 heeft") Ik koester het model zoals het bedoeld is, en daar oogst je meer waardering mee dan wanneer je aan het (uit)bouwen gaat. Maar zoals eerder vermeld.....ieder zn smaak. :D En dit is de mijne.
Last edited by D@NNY on 02 Jun 2008 12:27, edited 1 time in total.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

stef
1e Versnelling
Type Auto: bmw e30 316

Post by stef »

Welkom! nu onze beurt voor snuggere opmerkingen :P :lol: nette auto ben alleen nie zo gek op de chrome nieren en chrome koplampen maarja dat is inderdaad smaken verschillen...

iGora
1e Versnelling

Post by iGora »

Je coupeetje is in goeie staat op de fotos!
Lekker om ze zo schoon te zien & in vrij org. staat.
Daarnaast vind ik die velgen in 16" super staan
-
Je heb een leuke review bij Autoweek geschreven :lol:
-
Succes ermee!

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Welkom en die auto ziet er inderdaad nog netjes uit onder de kap. Heeft hij zijn 10 jaar in de showroom doorgebracht.? :D

Die e30 mag er overigens ook wezen.

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

hele nette auto !!

komplampen waren misschien mooier geweest als de achtergrond zwart ipv chrome was. verder heel nettjes afgemaakt die auto !

geniet er van!!!
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

web
2e Versnelling

Post by web »

Steamcleaner erdoor en de jouwe ziet er ook zo uit hoor.

Ik zou het zelf verdacht vinden, zo'n gepoetste motorruimte, maar er zijn mensen die er gevoelig voor zijn 8)

Ach, als het verder maar een nette goeie auto is, en dat zal wel.

En de koplampen... zullen we maar niks over zeggen :lol: Dat type is hier al uitvoerig besproken.

Maargoed, wel leuk dat je je ook even voorstelt :) Welkom...
E39 540i6 Touring arktissilber

Topic Author
D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Thanx boys, en voor kritiek sta ik altijd open hoor.
Een kleine toelichting:

De motorruimte was natuurlijk niet zo schoon alsof hij gestoomd was toen ik hem kocht, dat zou de zaak idd alleen maar verdacht maken, tuurlijk zat er stof, vuil, aanslag enz. Ik doelde meer op kapotgedraaide bouten / moeren, lekkages, uitgedroogde slangen, roest en andere viezigheid. Op de foto heb ik er een doek doorheengehaald, (nieteens een steamcleaner)en verbaasde me enigzins dat er een zowat nieuwe look tevoorschijn kwam.
De lampen heb ik gekocht omdat de originele dof en beschadigt waren, en mij de prijs van originele of andere niet aanstond. Ik heb ze gehad met zwart binnenwerk, maar stond niet mooi, deze weer doorverkocht.
Last edited by D@NNY on 02 Jun 2008 12:29, edited 1 time in total.

dB-Mike
3e Versnelling

Post by dB-Mike »

Mooie strakke coupe
Reflector zou ik matzwart spuiten (omlijsting dan he)
En de nieren ook zwart
Verder superstaat
En indd wat web al zei
Met een stoomreiniger kun je onwijs veel dingen goed reinigen
ENkel ff uitkijken voor de rubbers
There's no place like the carseat...!!!

-René-
1e Versnelling

Post by -René- »

nette coupe hoor, en zo standaard ziet hij er prima uit, vind alleen die afwerking in je interieur foeilelijk (dat zilver dan, of wat het ook mag zijn)

DeepBass909
1e Versnelling

Post by DeepBass909 »

Nette wagen, en ik wou dat mijn motorruimte zo schoon was :roll:
Blijkbaar zijn ze bij mij in het verleden een keer vergeten de vuldop van de motorolie goed terug te plaatsen, want de hele rechterkant van de motor zit onder de olie, of vastgekoekte olie door de warmte en de isolatiemat van de motorkap lekt aan die kant nog steeds olie (ik heb hem inmiddels 1,5 jaar en zo lang lekt er al olie uit :shock: maar hij verbruikt eigenlijk niks). Het jammere is dat hierdoor op het kleppendeksel en inlaatspruitstuk een bruinige aanslag zit. Maar goed, de motor is toch bijna altijd verstopt :wink:
Misschien moet ik bij de volgende poetsbeurt maar eens de motorruimte meenemen.

Alleen wel jammer dat je je achter trommels groen hebt gemaakt. Zo vallen ze natuurlijk wel meer op... Ik zou ze zelf zwart gemaakt hebben (wil ik bij mijn wagen nog doen).

En die angel eyes... tja... Bij Hella stonden ze bekend als de lelijkste lampen die ze ooit gemaakt hadden... (te kleine ringen, teveel chroom...) Ik vind persoonlijk juist het donkere van de originele lampen wel mooi. Ik heb bij mijn Compact de lampen onlangs helemaal opgefrist (nieuwe, schone reflectoren, lenzen en voorzet glas gereinigd) en nu zijn het donkere lampen met een schittering in de lenzen, wat er heel mooi uitziet 8) (en de lichtopbrengst is natuurlijk behoorlijk toegenomen)

iGora
1e Versnelling

Post by iGora »

Ik vind die angeleyes ook maar niks & ik ben blij met de orginele donkere projector lampen erin...
-
Enkel die donker angeleyes van Hella of Bosch zelf zijn vetjes. Alleen ook vetjes in de prijs!

Topic Author
D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Na de originele die helemaal wazig en vol steenslag zaten had ik de donkere variant, totdat ze bij mij op de zaak gingen verbouwen, en er op de parkeerplaats een metalen bouwhek uit een betonnen voet viel, zo op mn linkerlamp en mn bumper. (zaten er net 2 weken in)
Ik heb de schade vergoed gekregen en hiermee de chrome versie gekocht, smoelt wat beter als de zwarte, kreeg een heel raar front met die zwarte.
Het geeft een wat klassieke look, ook door de groene kleur.
Originele nieuwe lampen terugplaatsen vond ik te duur, en tweedehands kon ik geen goede, nette, en heldere zonder steenslag of schade vinden.
Hier nog wat foto's na een lekker poets-uurtje vandaag 14-06.

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

zag ik dat goed en heb je nu een dikke scheur onder je lamp in je bumper / nierenhouder dingy ??

Ya Know.....
It Is What It Is

Topic Author
D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Yep..... :( erfenisje van het hek.....Het is geen scheur maar een diepe kras. gelukkig niet op en door de bumper zelf heen, maar op het metaal erboven.
heb het bijgewerkt tegen de eventuele roest, maar moet nog steeds een keer gedaan worden.

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

balen zeg!

Ya Know.....
It Is What It Is

Post Reply

Return to “Stel je even voor”