BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Goedkope banden
Moderator: Moderator Team
Goedkope banden
Hey hey heb een korte vraagje,
İk zoek niewe bandjes met de volgende maten : 245-35-19 & 275-30-19
hoeft natuurlijk geen topmerk te zijn.. Weet er iemand waar deze schoentjes goede prijskaartjes hebben?? Ken wel een site www.autobandenmarkt.nl is ook wel goedkoop maar graag goedkoper als het kan..
_________________
İk zoek niewe bandjes met de volgende maten : 245-35-19 & 275-30-19
hoeft natuurlijk geen topmerk te zijn.. Weet er iemand waar deze schoentjes goede prijskaartjes hebben?? Ken wel een site www.autobandenmarkt.nl is ook wel goedkoop maar graag goedkoper als het kan..
_________________
bmw rijder met een straaljager sound enigste in NL!!
Goedkoper dan Autobandenmarkt bestaat vrijwel niet: beschouw dat nu maar als het adres dat je gebruikt om prijzen van anderen te beoordelen.
Wil je nog goedkoper, dan moet je uitwijken naar de aanschaf van gebruikte banden, via ebay of via handelaren daarin bijvoorbeeld.
Overigens ontgaat me, waarom het geen topmerk hoeft te zijn: je monteert toch breder, lager schoeisel om de wegligging te verbeteren. Waarom dan matige banden, daarmee doe je het hele effect weer teniet, zo niet erger?
Wil je nog goedkoper, dan moet je uitwijken naar de aanschaf van gebruikte banden, via ebay of via handelaren daarin bijvoorbeeld.
Overigens ontgaat me, waarom het geen topmerk hoeft te zijn: je monteert toch breder, lager schoeisel om de wegligging te verbeteren. Waarom dan matige banden, daarmee doe je het hele effect weer teniet, zo niet erger?
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Posts: 952
- Joined: 24 Apr 2008 10:19
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
- Location: Den Haag
- Age: 47
- Contact:
Dat is zeker waar, ik bemerkte een "hoogte slag" vanaf ongeveer 130 km/u, daarom heb ik ze eraf gegooid. ik zit namelijk veel op de snelweg, dus werd het wat irritant.Apae01 wrote:Goedkoper dan Autobandenmarkt bestaat vrijwel niet: beschouw dat nu maar als het adres dat je gebruikt om prijzen van anderen te beoordelen.
Wil je nog goedkoper, dan moet je uitwijken naar de aanschaf van gebruikte banden, via ebay of via handelaren daarin bijvoorbeeld.
Overigens ontgaat me, waarom het geen topmerk hoeft te zijn: je monteert toch breder, lager schoeisel om de wegligging te verbeteren. Waarom dan matige banden, daarmee doe je het hele effect weer teniet, zo niet erger?
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
JosvanDorth
- 1e Versnelling
- Posts: 61
- Joined: 14 Aug 2007 22:26
- Location: Hellendoorn
Kijk er zijn toch nog mensen die aan de schoenen denken.JosvanDorth wrote:banden zijn het enige kontakt met de weg.
BMW's zijn duur met name, omdat je zo'n doorontwikkeld onderstel hebt.
Dat ga je teniet doen met goedkope banden.
Je gaat ook niet met badslippers een berg etappe lopen.
Dus bespaar niet op je rubber.
ja klopt allemaal, maar de michelins, conti, pirelli, vredestein, enz zijn best wel prijzig.In 6 maanden tijd zijn er 2 banden lek gesneden, gebeurt vaak hier in Eindhoven, vandaar dat ik goedkoop wil.Heb nu kumho 712 banden vind ze erg comfortabel en hebben een goede wegligging..
bmw rijder met een straaljager sound enigste in NL!!
Als ze zo vaak lekgesneden worden daar, zou ik ook goedkoop willen inderdaad.
De dure merken die je daar noemt vallen dan zeker af.
Er bestaan wel goeie compromissen.
Zo ben ik best erg tevreden over de Falken FK452, wat toch best wel een budget-band is. Andere falkens deden het minder, maar met de FK452 hebben ze iets goeds neergezet. Terwijl ze toch in de goedkope klasse zitten. En als je dat van mij niet aanneemt, kijk en vergelijk op bijvoorbeeld reifentest.com .
Andere goedkope maar toch goeie banden in dit soort maten zijn de Toyo T1R bijvoorbeeld, maar die is in 18-19 inch maten wel een klasse duurder dan de FK452.
Veel echt goedkope banden zijn op droog weer nog wel okee, maar als het nat wordt zijn ze verraderlijk slecht. Nankang en dergelijke shit moet je echt niet doen, als je je wagen met nat weer een keer om een paal heen vouwt zijn die bandjes opeens niet zo goedkoop meer !!! Zeker als je een beetje van doorrijden houdt heb je veel profijt en plezier van goeie banden. Dat is het geld gewoon waard. Koop ze desnoods gebruikt, maar wees kritisch in welk merk.
Zo is er een afrit op de A1 bij Amersfoort die van een soort asfalt gemaakt is die bij nat weer heel erg glad wordt. Je ziet er regelmatig mensen flinke schuivers maken en dat zijn echt niet alleen de "racers"... ook voorzichtige huismoeders gaan 270 graden rond en achterwaarts het talud af, of 180 graden en achterstevoren op de vluchtstrook. Als ze pech hebben pakken ze een verkeersbord mee, meestal gelukkig zonder schade. Maar mensen die zich daar laten verrassen staan wel zonder uitzondering op jopie goedkopie bandjes... (voor zover ik dat bij het langsrijden kon zien in ieder geval iedere keer raak...)
De dure merken die je daar noemt vallen dan zeker af.
Er bestaan wel goeie compromissen.
Zo ben ik best erg tevreden over de Falken FK452, wat toch best wel een budget-band is. Andere falkens deden het minder, maar met de FK452 hebben ze iets goeds neergezet. Terwijl ze toch in de goedkope klasse zitten. En als je dat van mij niet aanneemt, kijk en vergelijk op bijvoorbeeld reifentest.com .
Andere goedkope maar toch goeie banden in dit soort maten zijn de Toyo T1R bijvoorbeeld, maar die is in 18-19 inch maten wel een klasse duurder dan de FK452.
Veel echt goedkope banden zijn op droog weer nog wel okee, maar als het nat wordt zijn ze verraderlijk slecht. Nankang en dergelijke shit moet je echt niet doen, als je je wagen met nat weer een keer om een paal heen vouwt zijn die bandjes opeens niet zo goedkoop meer !!! Zeker als je een beetje van doorrijden houdt heb je veel profijt en plezier van goeie banden. Dat is het geld gewoon waard. Koop ze desnoods gebruikt, maar wees kritisch in welk merk.
Zo is er een afrit op de A1 bij Amersfoort die van een soort asfalt gemaakt is die bij nat weer heel erg glad wordt. Je ziet er regelmatig mensen flinke schuivers maken en dat zijn echt niet alleen de "racers"... ook voorzichtige huismoeders gaan 270 graden rond en achterwaarts het talud af, of 180 graden en achterstevoren op de vluchtstrook. Als ze pech hebben pakken ze een verkeersbord mee, meestal gelukkig zonder schade. Maar mensen die zich daar laten verrassen staan wel zonder uitzondering op jopie goedkopie bandjes... (voor zover ik dat bij het langsrijden kon zien in ieder geval iedere keer raak...)
E39 540i6 Touring arktissilber
-
325i
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 43
Fulda is op zich best redelijk
Ik heb ze als circuit band een tijdje gehad en ze deden het aardig bijna net zo goed als de Bridgestone die dan wel 30mm smaller was.
Maar voor die prijs z`kwaliteit is zeer goed.
Zelf heb ik nu P Zero Nero en dan goedkoper uitgehaald dan op autobandenmarkt.nl
Ik zelf geef liever 200 meer uit voor een fatsoendelijke set banden dan dat ik LingLong erop zet wat geen klote kost
Ik heb ze als circuit band een tijdje gehad en ze deden het aardig bijna net zo goed als de Bridgestone die dan wel 30mm smaller was.
Maar voor die prijs z`kwaliteit is zeer goed.
Zelf heb ik nu P Zero Nero en dan goedkoper uitgehaald dan op autobandenmarkt.nl
Ik zelf geef liever 200 meer uit voor een fatsoendelijke set banden dan dat ik LingLong erop zet wat geen klote kost
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Toch niet helemaal Web...Heb er ook eens een uitbreek-en-tegenstuur-actie gehad: met de Volvo 940, op Proxes T1R rondom...Die bocht, en de rotondes erachter, is serieus verraderlijk met nat weer.web wrote:Zo is er een afrit op de A1 bij Amersfoort die van een soort asfalt gemaakt is die bij nat weer heel erg glad wordt. Je ziet er regelmatig mensen flinke schuivers maken en dat zijn echt niet alleen de "racers"... Maar mensen die zich daar laten verrassen staan wel zonder uitzondering op jopie goedkopie bandjes... (voor zover ik dat bij het langsrijden kon zien in ieder geval iedere keer raak...)
Overigens, dankzij de ervaring op slalomcircuits heb ik 'm toen prima op kunnen vangen
PZero Nero heb ik er nu achter ook onder liggen, inderdaad een prima band maar erg duur als je 'm nieuw moet kopen. Echt nat weer moet ik nog tegenkomen, maar "iets vochtig" gaf in ieder geval geen gekke dingen.
Fulda scoort bij mij gemiddeld niet meer dan redelijk - reed je op het circuit ook als het nat was?
Apae, de uitzondering die de regel bevestigt?
Of je reed wel iets harder dan de gemiddelde tergend voorzichtige bestuurder op dat soort bochten (daar terecht) pleegt te doen. Hoe dan ook, op LingLongs had je waarschijnlijk gaan grasmaaien, slalomervaring of niet 
Fulda scoort bij mij gemiddeld niet meer dan redelijk - reed je op het circuit ook als het nat was?
Apae, de uitzondering die de regel bevestigt?
E39 540i6 Touring arktissilber
