Hello,
Ik heb een BMW-318 E91. Hierin wil ik nu dringend een nieuwe radio plaatsen, maar hoe krijg je de standaard eruit?
De bedoeling is dat er een Navgate 900BT inkomt van Pioneer.
Dat wordt wel wat verbouwen, want standaard kan geen double-din geplaatst worden. Maar eerst moet die standaard radio eruit.
Ergens op een Engels forum zag ik een post, maar met hun tips lukt het me niet. (creditcard omplooien en dan erachter wat prullen).
Wie kan me helpen?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Originele radio uitbouwen BMW 318 E91
Moderator: Moderator Team
Alvast dank voor de reactie's
Dit is m'n eerste BMW, ik ben dus maar een rookie
Volgens mijn info is E91 de code voor de huidige 318 BJ 2008. Ik heb de gewone sedan versie mocht dat van belang zijn.
De radio die ik eruit wil is de standaard, af fabriek, geleverde BMW Business radio.
Vermits ik het geluid standaard zo slecht vond, heb ik besloten om ipv losse navigatie, gelijk een radio navigatie in te bouwen + worden de standaard speakers vervangen.
Voor de navigatie koos ik een dubbeldin toestel Pioneer Navgate 900BT. Hierdoor zal ik ook de airco bediening moeten verplaatsen, maar da's een leuke uitdaging. Ik moet nu enkel die radio eruit zien te krijgen, dan kan ik weer verder.
Groeten
Dit is m'n eerste BMW, ik ben dus maar een rookie

Volgens mijn info is E91 de code voor de huidige 318 BJ 2008. Ik heb de gewone sedan versie mocht dat van belang zijn.
De radio die ik eruit wil is de standaard, af fabriek, geleverde BMW Business radio.
Vermits ik het geluid standaard zo slecht vond, heb ik besloten om ipv losse navigatie, gelijk een radio navigatie in te bouwen + worden de standaard speakers vervangen.
Voor de navigatie koos ik een dubbeldin toestel Pioneer Navgate 900BT. Hierdoor zal ik ook de airco bediening moeten verplaatsen, maar da's een leuke uitdaging. Ik moet nu enkel die radio eruit zien te krijgen, dan kan ik weer verder.
Groeten
Welke regio kom je vandaan?
Poth Car Systems hier in Almelo zijn meesters daarin. Zij bouwen ook de audio/video in campers, alarm in je auto, en doen een hele meuk voor Ambulances...
Zijn erg goed, en professioneel!
Poth Car Systems hier in Almelo zijn meesters daarin. Zij bouwen ook de audio/video in campers, alarm in je auto, en doen een hele meuk voor Ambulances...
Zijn erg goed, en professioneel!