BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
verschil 325 en 328
Moderator: Moderator Team
verschil 325 en 328
wie weet het verschil tussen de e36 325 en 328 want toen ik ze aan het bekijken was zag ik dat de 325 192 PK heeft en de 328 (e36) 193 PK ?
waarom ?
waarom ?
Je zegt het zelf eigenlijk al.
328 = 2.8 - 142kw - 280nm
325 = 2.5 - 141kw - 245nm
Je moet niet alleen naar de pk's kijken, zie ook de koppel, bij de 328 is deze hoger en je zal dus sneller weg rijden. Ook lligt de top hoger 328.
Tot 1994 was de 325 de 1 na snelste uitvoering. En in 1995 is de 328 uitgekomen en de 325 uit de productie genomen en daarvoor in de plaats kwam de 323.
328 = 2.8 - 142kw - 280nm
325 = 2.5 - 141kw - 245nm
Je moet niet alleen naar de pk's kijken, zie ook de koppel, bij de 328 is deze hoger en je zal dus sneller weg rijden. Ook lligt de top hoger 328.
Tot 1994 was de 325 de 1 na snelste uitvoering. En in 1995 is de 328 uitgekomen en de 325 uit de productie genomen en daarvoor in de plaats kwam de 323.
Je hebt auto's en je hebt BMW
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 43
Jah klopt maar niet veel meer.
Wat de 2,8 tot een groot voordeel maakt is dat het blok veel meer potentie heeft in de standaard uitvoering vind ik een 2,8 maar een lome bak en hij is zeker langzamer dan een 2,5 dit al zeker 3x meegemaakt
Hij mag misschien iets meer koppel hebben maar ook als je ermee rijd hij voelt trager het geluid is niet zo mooi strak enz enz dit komt gewoon doordat de motor geknepen worden.
Andere inlaat erop andere nokkenas chippen nog wat kleine stront doen en je hebt 240pk uit je 2,8 dus dat is wel lekker dan 8)
Wat de 2,8 tot een groot voordeel maakt is dat het blok veel meer potentie heeft in de standaard uitvoering vind ik een 2,8 maar een lome bak en hij is zeker langzamer dan een 2,5 dit al zeker 3x meegemaakt

Hij mag misschien iets meer koppel hebben maar ook als je ermee rijd hij voelt trager het geluid is niet zo mooi strak enz enz dit komt gewoon doordat de motor geknepen worden.
Andere inlaat erop andere nokkenas chippen nog wat kleine stront doen en je hebt 240pk uit je 2,8 dus dat is wel lekker dan 8)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
- Neutraal
- Posts: 24
- Joined: 24 Feb 2008 12:36
- Location: stadskanaal
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 43
Misschien hun of een gare of jij een goede 
Feitelijk gezien moeten ze normaal even snel zijn maar bestuurder scheelt natuurlijk net als hoe gaar is de motor en zo zijn er nog wel wat dingetjes.
Feit is dat een 2,8 gewoon meer potentie heeft om op te voeren en dat zijn natuurlijk leuke dingen voor de mens
Maarja ander feit is een 2,8 zal je dieper voor in de buidel moeten grijpen dan een 2,5

Feitelijk gezien moeten ze normaal even snel zijn maar bestuurder scheelt natuurlijk net als hoe gaar is de motor en zo zijn er nog wel wat dingetjes.
Feit is dat een 2,8 gewoon meer potentie heeft om op te voeren en dat zijn natuurlijk leuke dingen voor de mens

Maarja ander feit is een 2,8 zal je dieper voor in de buidel moeten grijpen dan een 2,5
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
- Neutraal
- Posts: 40
- Joined: 02 Nov 2007 22:29
- Type Auto: 545i e60 m-sport
- Location: Brabant
hmm wel een intressant topic!
Jullie hebben het over een e36 neem ik aan? of geld dit verhaaltje ook bij een e46 ? Ik heb namelijk een e46 328i ben benieuwd.
Jullie hebben het over een e36 neem ik aan? of geld dit verhaaltje ook bij een e46 ? Ik heb namelijk een e46 328i ben benieuwd.
Driving a bmw makes you smile everyday!
*ex Bmw 328i e46 touring exe*
*nu Bmw 545i e60 m-sport 20" hud nappaleder stand kachel comfort zetels etc etc.
*ex Bmw 328i e46 touring exe*
*nu Bmw 545i e60 m-sport 20" hud nappaleder stand kachel comfort zetels etc etc.
Re: verschil 325 en 328
328 en 325 zit in werkelijkheid meer dan 1 pk verschil in, dit is in meerdere dyno testen uitgekomen. Dit is alleen fabrieksmatig opgegeven zodat deze onder de 200pk grens in duitsland ligt zodat deze niet in een duurdere verzekeringsklasse komt dan de eerdere 325.
Zou raar zijn natuurlijk 35nm meer en 1 pk
Verder kun je de 328 makkelijk verder zelf 'tunen' inderdaad, zelf nu ook een m50 inlaat erop, K&N setje voor betere lucht toevoer en rvs uitlaatsysteem, scheelt al veel en in de toekomst waarschijnlijk nog rvs spaghetti spruitstuk en een keer chippen voor de volle winst en dan laat je de 325 goed in je achteruitkijkspiegel
een standaard 325 wint het trouwens niet van een standaard 328, kijk maar naar het 0-100 verhaal. 325ers die het wel van 328 hebben gewonnen zal het of aan de bestuurder liggen of aan de auto (afgetrapt/slecht onderhouden).
Zou raar zijn natuurlijk 35nm meer en 1 pk

Verder kun je de 328 makkelijk verder zelf 'tunen' inderdaad, zelf nu ook een m50 inlaat erop, K&N setje voor betere lucht toevoer en rvs uitlaatsysteem, scheelt al veel en in de toekomst waarschijnlijk nog rvs spaghetti spruitstuk en een keer chippen voor de volle winst en dan laat je de 325 goed in je achteruitkijkspiegel

een standaard 325 wint het trouwens niet van een standaard 328, kijk maar naar het 0-100 verhaal. 325ers die het wel van 328 hebben gewonnen zal het of aan de bestuurder liggen of aan de auto (afgetrapt/slecht onderhouden).
Bmw ///M