BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Te koop: Mijn zeldzaam mooie BMW 535i (E28)

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
HansE46
Neutraal

Post by HansE46 »

[ external image ]

Dit is mijn BMW E28. In 1987 werd deze gekocht door een toen 67 jarige man uit Münster in Duitsland. Hij heeft er kennelijk goed op gepast en weinig mee gereden, want toen ik hem van een latere eigenaar kocht (nog altijd in de buurt van Münster), had de auto amper 125.000 km gelopen en zag hij er nog spic en span uit.

De auto is door de vorige eigenaar echt in concours staat gemaakt, en ik heb er vervolgens ook nog de nodige dingen aan gedaan. Een paar highlights:
  • Nieuwe 3,5 liter motor uit een E34 ingebouwd (gereviseerde ruilmotor). Deze motor is werkelijk prachtig. Je kan je broodje erop leggen en het enige dat vies wordt is de motor, niet je broodje. Alles uiteraard volledig gedocumenteerd.
  • Compleet nieuw interieur. Echt NIETS op aan te merken, alsof hij zo de showroom uitgereden komt. Stereo met 6 originele BMW speakers. Ik ben nog op zoek naar een Alpina of Blaupunkt uit die tijd. Nu zit er nog wat moderners in.
  • Nieuw beklede BMW motorsportstoelen, aan alle kanten verstelbaar.
  • 4 nieuwe BBS velgen, 8 inch breed, met 4 splinternieuwe firestone banden in de maat 225/50/16 W.
  • Sportonderstel met 4 splinternieuwe schokdempers (gele koni's) met nieuwe KAW veren (45 mm lager dan standaard - mooi, maar nog prima voor verkeersdrempels enzo)
  • 1e lak, nog als nieuw
  • Zeldzame shadow-line uitvoering (zwart ipv chroom)
  • 4 electrische ramen en een electrisch schuif/kanteldak (waterdicht!)
En het mooiste: Geen spatje roest. Echt helemaal niets. Ook niet aan de onderkant. Deze auto is alsof hij uit een tijdscapsule komt zo mooi. De vorige eigenaar heeft er nog wat prijzen mee gewonnen op BMW clubdagen.

Ik heb er in Duitsland (kortstondig) ruim boven de 200 mee gereden en de auto lag als een blok op de weg. Mijn dagelijkse vervoer is een E46 330D, en die kon deze E28 niet bijbenen. 1280 kg en 218 pk, wat wil je!

Ik woon in de binnenstad en heb deze auto gekocht omdat ik de krassen van tegen mijn auto gevallen fietsen zat was. Het plan was om dan een oudere auto te kopen waarbij dat niet zo veel uit zou maken. En dus koop ik met mijn slimme kop een auto die daar weer veel te mooi is. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om deze pracht E28 hier in de binnenstad neer te zetten. En dus staat hij een idioot end fietsen hiervandaan in een garage. Totaal onpraktisch. En dus... met pijn in het hart is hij te koop voor iemand die er goed voor zal zorgen.

Even wat gegevens:
De motor is een vers gereviseerde 3,5 liter 6 cylinder en levert 218 pk. Let op, deze heeft flink wat meer fut dan de 518's en de 520's die je normaal tegen komt.
De auto heeft nu 125.800 km gelopen.
Splinternieuw Nederlands kenteken en nog 11 maanden APK.
De kleur is Delphinen grau metallic.
De auto staat in Utrecht
Ik rij de auto op een klassieker verzekering. Deze kost slechts 77 euro per jaar!
Werkelijk als nieuw, geen roest, geen ellende. Gewoon een heel erg mooie en goede auto.

Voor deze Derreck-limosine heb ik een bedrag van 8950 euro in gedachten.

Interesse? Bel of mail me: Hans Teijgeler, hans-at-jodel.com, tel 06-42 15 64 80.

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Nick B

Re: Te koop: Mijn zeldzaam mooie BMW 535i (E28)

Post by Nick B »

Ik ben een voorstander van:

"mond houden in een te-koop-topic tenzij je de auto wilt kopen"

Maar toch kan ik me er niet van weerhouden om te zeggen dat ik dit toch wel een prachtauto vind,werkelijk een plaatje :kwijl:

Dat wilde ik even zeggen,zal verder dan ook mijn mond houden in dit topic.

p.s. : je bent inderdaad een domkop dat je dit koopt terwijl je weet dat je het in de binnenstad moet gaan zetten :duh:

Topic Author
HansE46
Neutraal

Post by HansE46 »

Ja, ik weet het. Was niet slim. Maar ja, wat doe je als je al een poosje op E28 jacht ben geweest in Duitsland en je loopt tegen deze aan? Laten staan omdat hij te mooi is???

Maarreh... bedankt voor de complimenten!

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

HansE46 wrote:Ja, ik weet het. Was niet slim. Maar ja, wat doe je als je al een poosje op E28 jacht ben geweest in Duitsland en je loopt tegen deze aan? Laten staan omdat hij te mooi is???
Nee... gewoon kopen, houden en alsnog een andere erbij voor het doel waarvoor je oorspronkelijk ging zoeken! Wat een pracht exemplaar!

PS: je bent op de hoogte van het bestaan van http://www.e28.nl?

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Prachtige wagen, :ja: Ik zou de optie "verhuizen" maar eens in ogenschouw nemen..... :lol: zoiets vind je niet zo snel meer.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Roman
Neutraal

Post by Roman »

520 op kenteken?

Nick B

Post by Nick B »

Zo staat ie op de site van de RDW inderdaad....

Topic Author
HansE46
Neutraal

Post by HansE46 »

Klopt. De vorige eigenaar (in Duitsland) heeft hem van 520 naar 535 omgebouwd door er een E34 blok en bak en uitlaat en weet ik wat niet meer in te bouwen. Is daar door de TÜV allemaal gekeurd en goed bevonden. Stond zo ook in de Duitse papieren. De RDW heeft dat vervolgens zo overgenomen. In de NL papieren staat dan ook 520i met 3406 cc (of hoeveel het er dan ook precies zijn), en de juiste hoeveelheid kW. Kortom: volkomen legaal, en het enige verschil met een origineel al 535 begonnen auto is ook dat papiertje...

D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Is de auto onderhand al verkocht Hans...?

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

nee hij is nog niet verkocht volgens de site van de rdw. ;)

Dus Danny je bent nog niet te laat. :D ;)

Topic Author
HansE46
Neutraal

Post by HansE46 »

Nee, nog niet. Gelukkig.

Ik schrijf net een mailtje aan Roman trouwens - die had interesse getoond.

Ik hou de auto. Ik heb gewoon veel te veel kramp in m'n kaken van de grijns op m'n gezicht als ik in dat ding rij. Wil hem niet kwijt.

Ik heb een mooie overdekte parkeerplaats gehuurd vlak bij huis en heb de auto daar staan. Droog, warm (achtig) en veilig voor dronken fietsers met een voorliefde voor buitenspiegels en antennes. Kost me een rib uit m'n lijf, maar is het me wel waard....

Bedankt voor het vragen Danny!

D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Blij eigenlijk dat een liefhebber hem toch maar houd!
Slotje erop dus?

Topic Author
HansE46
Neutraal

Post by HansE46 »

Ja doe maar...

Mocht ik me ooit bedenken dan vraag ik je wel weer eens om het slotje eraf te halen. Zoals ik het nu inschat zal dat voorlopig niet gebeuren :D

D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Bij deze dan ;) Hou je ons wel op de hoogte met foto's e.d.
Locked

Return to “Archief”