BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Tenaamstelling enz.

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
petertjuh04
Neutraal

Tenaamstelling enz.

Post by petertjuh04 »

Ik heb enkele vragen....

Ik heb een BMW 316i gekocht en wou eventjes weten:

Kan ik deze om mijn naam zetten?
Kan ik hem op mijn naam verzekeren?
Kan ik op mijn naam wegenbelasting betalen?

Het probleem is namelijk:
Ik ben 4 november 18 geworden ben bezig met mijn rijbewijs, moet 24 dec op :) , dus heb het roze pasje nog niet.... kan ik hem dan wel op mijn naam zetten enz. heb hem namelijk al gekocht en hij komt 13 dec. binnen.

Alvast bedankt
Peter ;)
Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi..!

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: Tenaamstelling enz.

Post by 325i »

Zonder rijbewijs kan je wel een auto op naam zetten maar verzekeren e.d wordt lastig.
Dus dat wordt dan schorsen je moet dan bij burger zaken even een uitreksel halen dan kan je hem dus wel op naam zetten.
Auto mag dan eigenlijk niet aan straat staan en uiteraard mag je er niet mee rijden.
Moet die dus wel in de straat staan zou ik pap of mam even lief aankijken of hun hem tot dat jij je rijbewijs hebt even op naam zetten ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Elis
1e Versnelling

Post by Elis »

Precies zoals hierboven gezegd wordt.
En bij tenaamstelling op jouw naam komt de wegenbelasting ook automatisch op jouw naam ;)
Dus vraag 3 valt weg

In ieder geval alvast succes met je examen!
~ ELIS ~

Topic Author
petertjuh04
Neutraal

Post by petertjuh04 »

Ok nouja dat word wel geregeld.

Wel klote dan moet ik hem 2 x over laten schrijven....

Toch bedankt voor de info :ja:

Topic Author
petertjuh04
Neutraal

Post by petertjuh04 »

Elis wrote:Precies zoals hierboven gezegd wordt.
En bij tenaamstelling op jouw naam komt de wegenbelasting ook automatisch op jouw naam ;)
Dus vraag 3 valt weg

In ieder geval alvast succes met je examen!

Dus als de auto om iemand zijn naam wordt gezet, krijg je dan automatisch bericht voor de wegenbelasting? Of moet ik dat ook nog aanvragen?

Grtz

Elis
1e Versnelling

Post by Elis »

Nee wegenbelasting hoeft niet aangevraagd te worden, de belastingdienst weet je gelijk te vinden :) ! Je krijgt dan volgens mij een brief met accepgiro thuis, dan kun je aangeven of je per kwartaal of per jaar betaalt. Als je per jaar doet krijg je korting, maar zou ik niet aanraden, als jij tussentijds je auto weer verkoopt net nadat jij de belasting betaald hebt, ben je dat geld kwijt.
Ook kun je dan nog kiezen voor automatische incasso of dat er elke keer een acceptgiro thuisgestuurd krijgt.
Zelfs als je ooit verhuist hoef je dit niet door te geven aan de belastingdienst, en je hoeft ook niet een nieuwe tenaamstelling te regelen op je nieuwe adres. Dan is het slleen een kwestie van inschrijven bij de gemeente (burgerzaken) op je nieuwe adres en die geven alles door aan de belastingdienst. Het wijst allemaal voor zich.
~ ELIS ~

Topic Author
petertjuh04
Neutraal

Post by petertjuh04 »

Oke dankjewel :ja:

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

Verzekeren kan ook, hoor. Even contact opnemen met de verzekering, en uitleggen hoe de zaak zit.
Je mag uiteraard niet zelf in de auto rijden zolang je geen rijbewijs hebt, en je moet je ook zeker niet laten snappen door dat toch te doen: dan kan je namelijk de komende tien jaar elke verzekering wel vergeten....

Topic Author
petertjuh04
Neutraal

Post by petertjuh04 »

Ik ben ook niet van plan om er zelf mee te gaan rijden, alleen thuis alvast wat oefenen met de aanhanger om binnenkort me E rijbewijs te halen maar dat is toch allemaal eigen terrein dus niks aan het handje dan.

Grtz
Post Reply

Return to “Algemeen”