how to: electrische ramen
Posted: 24 Dec 2008 13:52
Ik heb de electrische ramen ingebouwd, (foto's volgen nog)
Hieronder een kleine how-to:
Er zijn twee draden nodig die de motor aansturen. (dit zijn twee dikke draden voor het openen en sluiten van de ramen)
Pak vanuit je contact +, stroom naar je schakelaar. bijde schakelaars hebben een + nodig. Trek voor beide schakelaars ook een massa draad. (deze heb ik onder de middenconsole geplaatst)
De motoren in de deuren zitten vast met popnagels, zorg er dus voor dat je een goede boor hebt om deze uit te draaien. er zitten vier popnagels per deur. (Ik heb de motoren vastgezet met bouten +moeren, dan kan je ze altijd losdraaien mocht dit nodig zijn)
Verwijderen van de oude raamopener:
-Boor de popnagels uit
-Begeleid het raam naar beneden
-Verwijder de pinnen die de geleiders op de plaats houden
-Trek het oude mechanisme uit de deur
-Zorg ervoor dat het raam goed in de raamgeleider zit, anders kan je raam knappen doordat er spanning op komt te staan.
-Plaats de electrische bediening (deze heb ik dus vastgezet met bouten en moeren)
-Zet de geleiders die het raam naar boven duwt vast, ( dit is een klik systeem)
-Zorg nu ook weer dat het raam goed op zijn plaats zit.
-Zet de stang (foto volgt) vast.
-Sluit de schakelaar aan en kijk of het raam goed in de raamgeleider beweegt, zie je het raam iets kantelen aan de kant waar de deurslot zit, stop dan gelijk, draai dan de stang open en zet het raam goed, draai de stang weer vast.
-Als het raam goed omhoog en omlaag gaat, dan kan alles dichtgemaakt worden.
Altijd check, check dubbel check voordat je alles weer terug plaatst. (het is jammer als je alles weer los moet maken als je ziet dat het raam toch niet goed omhoog gaat.
Hoop dat julie hier iets mee kunnen. foto's volgen dus nog.
Mvg,
Michael
Hieronder een kleine how-to:
Er zijn twee draden nodig die de motor aansturen. (dit zijn twee dikke draden voor het openen en sluiten van de ramen)
Pak vanuit je contact +, stroom naar je schakelaar. bijde schakelaars hebben een + nodig. Trek voor beide schakelaars ook een massa draad. (deze heb ik onder de middenconsole geplaatst)
De motoren in de deuren zitten vast met popnagels, zorg er dus voor dat je een goede boor hebt om deze uit te draaien. er zitten vier popnagels per deur. (Ik heb de motoren vastgezet met bouten +moeren, dan kan je ze altijd losdraaien mocht dit nodig zijn)
Verwijderen van de oude raamopener:
-Boor de popnagels uit
-Begeleid het raam naar beneden
-Verwijder de pinnen die de geleiders op de plaats houden
-Trek het oude mechanisme uit de deur
-Zorg ervoor dat het raam goed in de raamgeleider zit, anders kan je raam knappen doordat er spanning op komt te staan.
-Plaats de electrische bediening (deze heb ik dus vastgezet met bouten en moeren)
-Zet de geleiders die het raam naar boven duwt vast, ( dit is een klik systeem)
-Zorg nu ook weer dat het raam goed op zijn plaats zit.
-Zet de stang (foto volgt) vast.
-Sluit de schakelaar aan en kijk of het raam goed in de raamgeleider beweegt, zie je het raam iets kantelen aan de kant waar de deurslot zit, stop dan gelijk, draai dan de stang open en zet het raam goed, draai de stang weer vast.
-Als het raam goed omhoog en omlaag gaat, dan kan alles dichtgemaakt worden.
Altijd check, check dubbel check voordat je alles weer terug plaatst. (het is jammer als je alles weer los moet maken als je ziet dat het raam toch niet goed omhoog gaat.
Hoop dat julie hier iets mee kunnen. foto's volgen dus nog.
Mvg,
Michael