BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Hiep hoi

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Topic Author
karim

Hiep hoi

Post by karim »

Ik ben 600 euro armer!!

Mn onderdelen zijn binnen :lol:

Beginnen met bouwen maar, naja van het weekend (za-zo-ma) 3 dagen, dan moet ie uiterlijk klaar zijn

Duim voor me haha

(Schokbrekers, remschijven, remblokken, achterwiel lagers, stuurbekrachtigings slangen, multieriem, handrem, tectyleren)

!!!

Daarna... verkopen en op voor de compact 323i :twisted:

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

vooral succes met de lagers:(

Topic Author
karim

Post by karim »

Hmm, vertel...? :?:

Heb je toevallig tips? 8)

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

heb je een pers?

anders zou k het niet eens proberen..

Topic Author
karim

Post by karim »

uiteraard heb ik geen pers...

maar ik ben best creatief met een gasbrander en het invriezen van mijn lager... heb je dat ook geprobeerd?

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Een vriend van mij heeft ook eens een wiellager vervangen zonder pers. Ik zal je maar niet vertellen hoeveel uur hij ermee bezig is geweest...
iig suc6.

arnoldE36
1e Versnelling

Post by arnoldE36 »

veel susses met alles laat anders ook effe horen hoe het is afgelopen en mocht het wel lang duren je bespaart er wel geld mee en je weet hoe het de volgende keer moet .

Topic Author
karim

Post by karim »

Ik begin morgen ochtend rond 9, ik hou jullie up to date :p

Topic Author
karim

Post by karim »

Vering gaat lastiger als gedacht, maar na een hoop gekloot met spannen doormiddel van de krik is het me toch gelukt om de linker vering te vervangen...

Schijfblokken en schijf zijn vervangen al

Morgen dus mn rechter vering wat nu een heel stuk sneller zal gaan haha

Achter lager word morgen maar ff kijken...

Wel op een probleem gestuit verdomme.... nu ik mn schijven heb vervangen wiebelen ze nog steeds een beetje heen en weer (heb em wel alleen vast gemaakt met dat éne boutje) morgen ff me wiel er op en kijken of de tril eruit is, anders is het waarschijnlijk mn as waar de voorwiel lager op zit die aan (vreemd genoeg) beide kanten krom is....

hoop niet dat dat het is..... iemand die daar toevallig iets over kan zeggen? bijvoorbeeld ja dat klopt, zet je wielen erop en dan zit ie dusdanig beter vast dat ie niet meer wiebelt zeg maar (als je er aan draait)

PS. zit geen speling aan me lagers, dus vandaar dan het dan die as wel moet zijn..

Mvg karim

Topic Author
karim

Post by karim »

Trillingen er compleet uit gewerkt,

Met nieuwe schokdemper links voor zweeft hij heerlijk over de weg....

Nu ga ik de rechter vervangen (zal ong een uur of 2 in beslag nemen, heb geleerd van de vorige :wink: )

Daarna nieuwe handrem plaatsen en spannen.....

Achterwiel lager laat ik doen, begin ik maar niet aan aangezien de slechte ervaringen die ik overal hoor...

En als laatst ga ik waarschijnlijk een veerpoot brug inbouwen, zodat hij lekker strak op de weg zit!

Nog kleinde dingen die ik wil veranderen, TIPS WELKOM:P

- Ander dashboard / console / tunnel aangezien die van mij (94) er te ouderwets uit ziet, bijv een cassette opberg vak... right ik heb een Cd speler hehe

- Motor helemaal cleanen zodat hij netjes alu is, en vervolgens lakken

- Onderkant tectyleren

- Chippen

Nog een paar vragen:

Wie heeft er tips of dashboard onderdelen?

Wie kan me vertellen hoe ik t best mn motor van buiten grondig kan reinigen

Mvg, Karim!

Topic Author
BMWkoepee

Post by BMWkoepee »

Muscle citron werkt het beste. En dan in combinatie met een stoomreiniger wordt het allemaal zeker weer schoon.

Topic Author
karim

Post by karim »

Oke dankje!

Schokdempers e.d allemaal gemonteerd, rijd perfect...

Achterwiel lager was bij nader inzien toch niet kapot...

Multie riem word vervangen zometeen...

In de loop vd week ff de onderkant tectyleren etc en nog de stuurbekrachtigingsbuizen vernieuwen

Motor schoon maken etc..

Dankje allemaal ;)

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

mooi da thet gelukt is karim!!!

heb je nog tips voor het vervangen van je voor schokdempers? moet ik ook binnenkort doen..
dus ja..

Topic Author
karim

Post by karim »

Waar woon je? kom ik het ff doen ;) haha

*maartensdijk, welke provincie is dat :p

Topic Author
BMWkoepee

Post by BMWkoepee »

owjah en over dat cleanen vd motorruimte. Als er onderop je blok misschien dikke koeklaag zit van olie en vuil. Kun je het beste remmenreiniger erop spuiten, loopt het er ook zo af.

Succes!
Post Reply

Return to “Projecten”