BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

CD-speler 16:9 start niet

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Wout
Neutraal

CD-speler 16:9 start niet

Post by Wout »

De cd-speler van mijn 16:9 navi speelt geen cd's meer af.
Hij 'slikt' ze wel netjes in en 'spuugt' ze ook weer uit, maar als je wilt afspelen verschijnt alleen maar CD TR in het display en gebeurt er verder niks. Je krijgt geen track-nummer(s) te zien. De radio speelt gewoon door en alle andere functies, zoals navi en BC, doen het ook gewoon.
De CD start niet op en het is gewoon van de ene op de andere gebeurd. Zo speelde hij nog af en bij de volgende CD niet meer.
Het is net alsof de software blijft hangen en de boel een reset zou moeten krijgen.

Is iemand van jullie bekend met dit probleem? En kan ik op e.o.a. manier het systeem resetten zonder de accu helemaal los te halen?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Re: CD-speler 16:9 start niet

Post by nicolay »

Ligt zeker weten niet aan de cd?
Je kunt hem resetten door de zekering er een tijdje uit te halen.
Schoonmaak-cd-tje er in?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
Wout
Neutraal

Post by Wout »

Nicolay, dank voor je reactie.
Ik heb verschillende CD's geprobeerd, waaronder bijvoorbeeld ook de laatste die het nog gedaan heeft. Mag allemaal niet baten, levert hetzelfde resultaat.
Resetten dmv zekering ga ik zeker even proberen en een schoonmaak-cd-tje kan ook nooit kwaad lijkt me. Laat je weten of dit heeft gewerkt.

Topic Author
Wout
Neutraal

Post by Wout »

Nicolay je tip was de goede! Zekeringen eruit gehad en teruggeplaatst. Het loopwerk van de CD-speler gaf gelijk reactie. Lijkt er dus inderdaad op dat de software was blijven hangen.

Haplo
1e Versnelling
Type Auto: 318i Touring

Post by Haplo »

Even een harde reset doet vaak wonderen. :mrgreen:
Toch mooi dat het simpel op te lossen was.

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Heel mooi idd dat de simpele oplossing werkte! Geen dank, het resetten was je eigen idee.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
Locked

Return to “Archief”