Hoi,
Ik heb een probleem dat ik vaak mijn kofferbak geopend aantref of liever gewaarschuwd wordt door de auto dat deze open is met het wegrijden. Misschien dat ik het knopje op de sleutel steeds weer per ongeluk induw maar het is wel erg vaak en zo'n 2a3 x per jaar tref ik bovendien de auto aan met alle ramen maximaal geopend dus er is sowieso een klein electrisch probleempje.
Omdat ik soms dure spullen wil veiligstellen in de auto vroeg ik me af of ik op een of andere manier het electrisch openen van de kofferbak kan uitzetten. Ik heb het al met verwijderen van een zekering geprobeerd maar die was helaas voor gecombineerd kofferbak en achterportieren en bovendien kon ik de kofferbak dan ook niet meer met de sleutel open krijgen.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E39 electrisch openen kofferbak uit te schakelen?
Moderator: Moderator Team
-
Hans Heintz
- Neutraal
- Type Auto: 5-serie sedan E39 2 liter
Re: E39 electrisch openen kofferbak uit te schakelen?
Zelfde probleem. Als je verkeerd op je sleutel zit, dan kom je weer buiten en staat de kofferbak open en je laptop ligt voor het oprapen. De gigantische range van de afstandbediening in de sleutel werkt dan in je nadeel. Ook twee straten verderop, als je dochter met de sleutel speelt floept de koffer bak open.
De garage zegt dat er niets ingesteld kan worden. Schrijf me toch maar in bij dit topic, voor het geval iemand een goed idee heeft.
De garage zegt dat er niets ingesteld kan worden. Schrijf me toch maar in bij dit topic, voor het geval iemand een goed idee heeft.
-
M@rcel
- Neutraal
- Type Auto: e39 M5 mkII
Je kunt toch de sleutel in het slot van je kofferbak steken en dan volledig afsluiten? Enige nadeel is dat hij niet meer met je cv open/dicht gaat. Of bedoel je dit niet?
'08 e90 318d HE platinbronze/antraciet
'00 e39 mkII M5 carbonschwarz/caramel heritage
'11 F10 530dA Xdrive HE Imperialblau/black Dakota (Order/Mei rijden)
'00 e39 mkII M5 carbonschwarz/caramel heritage
'11 F10 530dA Xdrive HE Imperialblau/black Dakota (Order/Mei rijden)
Heeft iemand inmiddels een oplossing gevonden? Ook ik kom regelmatig buiten en dan staat de kofferbak van mijn 430 open, de dealer zegt dat dit niet uit te zetten is