Hulp gevraagd
Posted: 15 Jul 2010 09:17
Goedemorgen,
Vanochtend heb ik mijn handgeschakelde BMW 523i E39 uit 1996 laten uitlezen bij de garage.
Nu geeft hij een melding over de nokkenassensor of de krukassensor, dit is niet helemaal duidelijk.
Uiteraard heb ik hem met een reden laten uitlezen:
De laatste paar dagen heb ik al een paar keer een heel erg vermogensverlies gehad.
Tot aan de 3500 toeren (waar normaal gesproken gevoelsmatig de meeste kracht ligt) is de auto dan niet vooruit te branden, waarschijnlijk komt een lelijke eend nog sneller weg....
Pas bij 3500 toeren heeft hij ineens kracht, nu is het ook nog eens zo dat het niet altijd is, soms rijdt de auto als een zonnetje, maar soms ook zeer slecht.
Ook heb ik een paar keer gehad tijdens het rijden dat hij bij lage toeren uitviel of bij een snelheid van 60 km/u ofzo ineens even flink "hikt"
Hieronder de exacte melding van het uitlezen:
Het signaal van de standsensor van de krukas of nokkenas is weggevallen of onjuist.
Dit type sensoren ontvangt een hoogfrequente rechthoekimpuls van de ECU en stuurt deze gemoduleerd terug naar gelang de asstand.
Controleer de aangegeven sensor en de bijhorende circuit, de bedrading en stekkers van de circuits van het in en uitgangssignaal op onderbreking, kortsluiting en slechte aansluitingen, de sensor en het actiewiel op beschadigingen en een onjuiste onderlinge speling.
Wie weet nu waar het precies aan kan liggen: de nokassensor of de krukassensor ?
Alvast bedankt,
Alex
Zoetermeer
Vanochtend heb ik mijn handgeschakelde BMW 523i E39 uit 1996 laten uitlezen bij de garage.
Nu geeft hij een melding over de nokkenassensor of de krukassensor, dit is niet helemaal duidelijk.
Uiteraard heb ik hem met een reden laten uitlezen:
De laatste paar dagen heb ik al een paar keer een heel erg vermogensverlies gehad.
Tot aan de 3500 toeren (waar normaal gesproken gevoelsmatig de meeste kracht ligt) is de auto dan niet vooruit te branden, waarschijnlijk komt een lelijke eend nog sneller weg....
Pas bij 3500 toeren heeft hij ineens kracht, nu is het ook nog eens zo dat het niet altijd is, soms rijdt de auto als een zonnetje, maar soms ook zeer slecht.
Ook heb ik een paar keer gehad tijdens het rijden dat hij bij lage toeren uitviel of bij een snelheid van 60 km/u ofzo ineens even flink "hikt"
Hieronder de exacte melding van het uitlezen:
Het signaal van de standsensor van de krukas of nokkenas is weggevallen of onjuist.
Dit type sensoren ontvangt een hoogfrequente rechthoekimpuls van de ECU en stuurt deze gemoduleerd terug naar gelang de asstand.
Controleer de aangegeven sensor en de bijhorende circuit, de bedrading en stekkers van de circuits van het in en uitgangssignaal op onderbreking, kortsluiting en slechte aansluitingen, de sensor en het actiewiel op beschadigingen en een onjuiste onderlinge speling.
Wie weet nu waar het precies aan kan liggen: de nokassensor of de krukassensor ?
Alvast bedankt,
Alex
Zoetermeer