Zoals al vermeld bij mijn welkomst tekstje wil ik dus een 118 2.0 gaan aanschaffen (houd de optie 320 even achter de hand). Met veel km's, vanwege mijn budget van maximaal 10k. Daar vanaf halende dat je altijd weer iets moet doen om ermee te kunnen rijden, dan wel de radio inbouwen wil ik proberen voor aanschaf rond de 9k uit te komen.
Hiermee is de keuze dus wel erg beperkt en zit je meteen al op auto's die meer dan 175dkm gelopen hebben. Ik heb wat vraagjes:
1. Is dit wel een slimme aanschaf? (hoe lang kun je er nog mee voort en wat krijg je er met 250dkm nog voor terug?)
2. Waar moet ik op letten bij aanschaf?
3. Weten jullie nog goede garages voor onderhoud of aanbod van dit soort auto's in de omgeving van Tilburg.
Groet,
Rob.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Aanschaf 118d 2.0 met veel km
Moderator: Moderator Team
Re: Aanschaf 118d 2.0 met veel km
Als je tegen die hoge km standen aan hikt is het dan geen idee om eens in Duitsland te gaan snuffelen? Voor dat budget is daar best wat te koop met een ton minder op de teller. Ik heb er zelf ook een, van april 2006 120d uit Dortmund. Afgelopen april gekocht bij Brookfield Carbrokers in Oss met 41230 km op de teller. Met een jaar voledige garantie. Nadeel van zo"n ingevoerde is dat ze bij inruil daar altijd moeilijk over gaan doen. Vooral BMW dealers.
Ik kan Brookfield wel aanraden hoor, ik heb er goede ervaringen mee! Je kunt hem ook een zoekopdracht geven met je budget en wensen en hij gaat in Duitsland voor je zoeken. Hij gespecialiceerd in MINI en BMW. O JA LET WEL GOED OP EVT SCHADE VERLEDEN!! Vraag er in ieder geval naar en je krijgt een eerlijk antwoord!
Ik kan Brookfield wel aanraden hoor, ik heb er goede ervaringen mee! Je kunt hem ook een zoekopdracht geven met je budget en wensen en hij gaat in Duitsland voor je zoeken. Hij gespecialiceerd in MINI en BMW. O JA LET WEL GOED OP EVT SCHADE VERLEDEN!! Vraag er in ieder geval naar en je krijgt een eerlijk antwoord!
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
175.000-200.000 km is tegenwoordig niet zo'n heel groot probleem, en hoeft geen beletsel voor de aanschaf te zijn. Een diesel gaat lang mee qua km. standen. Wel goed blijven opletten bij aankoop, en zorg dat zijn verleden duidelijk te herleiden is.
Er is wel veel prijsvariatie betreffende jouw doelgroep, vanaf 9500 euro tot ongeveer 17.000 euro. Ligt er ook aan welke opties er opzitten.
Import uit Duitsland zou idd een optie kunnen zijn. De prijs / km.stand verhouding is daar vaak lager als in Nederland.
Er is wel veel prijsvariatie betreffende jouw doelgroep, vanaf 9500 euro tot ongeveer 17.000 euro. Ligt er ook aan welke opties er opzitten.
Import uit Duitsland zou idd een optie kunnen zijn. De prijs / km.stand verhouding is daar vaak lager als in Nederland.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Bij Bmw is er toch een kinderziekte??
Dat de distributieketting kapot gaat(breekt) om en bij de 140000km's ??
in sommige bmw-garages geven ze het toe, andere verzwijgen het dan weer, het feit is dat er veel worden binnegebracht vooral de 1series na 2007(nieuwe motor) hebben dit probleem vaak.
klopt dit? kan me er iemand iets meer over vertellen??
Dat de distributieketting kapot gaat(breekt) om en bij de 140000km's ??
in sommige bmw-garages geven ze het toe, andere verzwijgen het dan weer, het feit is dat er veel worden binnegebracht vooral de 1series na 2007(nieuwe motor) hebben dit probleem vaak.
klopt dit? kan me er iemand iets meer over vertellen??
-
ArnoldC
- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
Als je er een koopt waar het nieuwe blok nog niet inligt, bij mijn weten van voor 2007, en met zulke km standen is dat al gauw, is er geen vuiltje aan de lucht. Maar elk motorblok kan problemen krijgen of kapotgaan, dat weet je nooit. Maar over het algemeen zijn de dieselblokken van BMW beresterk!