BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Even voorstellen dus!

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
jarnobmw
Neutraal

Even voorstellen dus!

Post by jarnobmw »

Hoi!

Mijn naam is Jarno en ik heb zo'n drie weken geleden mijn eerste BMW gekocht.
Het is een prachtige donkerzwarte E36 Touring uit '96 en ik ben tot nu toe erg tevreden over met name m'n stoel, het stuur en de wegligging tussen 80 en 110 :-)

Het is natuurlijk al een iets oudere wagen en hij heeft inmiddels 180.000 gelopen, wat ik nog niet zo heel veel vind, maar daardoor heeftie toch al wat mindere puntjes.

Waar ik mij het meest zorgen over maak momenteel is het trillen op hoge snelheden. Nu dacht ik in eerste instantie meteen aan de uitlijning of balanceren van de wielen, maar ik vermoed dat het toch iets anders is.
Het bizarre eraan is namelijk dat het niet constant is... het gebeurt vanaf 130 km/h en hoger en zo nu en dan begint hij te trillen en lijkt het alsof ik ook de controle over het stuur iets kwijt ben. Nu staat op het vorige keuringsrapport een aandachtspunt bij een speling op een fusee of stuurkogel van minder dan 1mm. Denken jullie dat het onregelmatig trillen op hoge snelheden (+ verlies stuur gevoel) met 1 van deze twee te maken kan hebben?

Verder ben ik gisteren door de ANWB thuis gebracht omdat er een slang van mijn koelsysteem eraf gesprongen was en de vriendelijke ANWB montuer deze, ook omdat de slang te zacht en oud is, niet meer gemaakt kreeg.
Het gaat om slang met nummer 11.15 1 247 895, onderdeel van 11 15 1 743 386. (Jep ik heb al wat research gedaan)
Deze kan ik prima zelf vervangen, maar voorlopig kan ik 'm nog nergens vinden (online).
Heeft iemand advies over een goede webshop / winkel/garage in de buurt van Rotterdam waar ik dit onderdeel zou kunnen bestellen/kopen ?

edit: ik heb inmiddels het onderdeel gevonden bij winparts: http://www.winparts.nl/681/motor/motor- ... tingsslang
Morgen even bellen of ik 'm ook dichterbij (en sneller) kan verkrijgen.

Groetjes en alvast bedankt!
Last edited by jarnobmw on 23 Jan 2011 18:37, edited 1 time in total.

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Re: Even voorstellen dus!

Post by nicolay »

Leuke auto! Ik heb er ook eentje. Wat voor motor heb je? En post nog even een fotootje..

Voor die slang zou ik naar de dichtsbijzijnde dealer rijden (zeker omdat dat het snelst is en je auto dan weer rijdt..), maar er zijn mensen die je ander advies zullen geven. Succes!
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
jarnobmw
Neutraal

Post by jarnobmw »

Hej Nicolay,

Bedankt voor je reply!
Ik ben inderdaad naar de dealer gegaan en heb daar een nieuwe carterontluchtingsslang gehaald voor 35 euro. Klein uurtje klussen op een niet eenvoudige plek achter het blok en zo goed als nieuw.
Natuurlijk dook er meteen een nieuw probleem op: lucht in mn leidingen.. Daar ben ik gisteren een middagje mee bezig geweest en voorlopig lijkt dit wel weer opgelost.

Ik zal voor mn volgende problemen eens wat nieuwe topics gaan openen..

groeten!

nicolay
3e Versnelling

Post by nicolay »

Ah het was je carterontluchtingsslang. Ja, die gaan altijd naar de haaien, die rotten gewoon weg. Vervangen is inderdaad lastig, kom je slecht bij. Heb je wel ook gelijk naar het carterventiel bekeken? Daar zit ook een klein (roze/rood) o-ringetje op en die rotten ook vaak weg, dan heb je nog valse lucht.

Topic Author
jarnobmw
Neutraal

Post by jarnobmw »

Hej Nicolay,

nee daar heb ik nog niet naar gekeken! Valse lucht is wel iets waar ik nog naar wil kijken ivm een niet lekker lopende stationair. Dus, goeie tip, ga wil ik dan zeker nog checken!

Kun jij mij zo eenvoudig zeggen waar ik het carterventiel vindt?

Jarno

nicolay
3e Versnelling

Post by nicolay »

Ja, je hebt net de carterslang vervangen. Die zit aan een zijde op het kleppendeksel en aan de aan de andere kant zit ie dus op het carterventiel. Ik heb het ook maar 2 maal gedaan en al even geleden, misschien zijn er nog meer hier die je verder kunnen helpen.

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Als je alle nummers hebt, en je kan het zelf, kan je idd.ook gewoon bij BMW langsrijden als deze eventueel dichter in de buurt zit. Kost op zich allemaal geen drol dat soort onderdelen. Bij BMW ga je voor gaas met het uurloon van de monteur, niet zo zeer op de losse onderdeeltjes.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Post Reply

Return to “Stel je even voor”