BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
ervaring runflat banden
Moderator: Moderator Team
ervaring runflat banden
De Bridgestone runflat banden van mijn bmw zijn binnenkort aan vervanging toe.
Ik ben niet zo tevreden over de bridgestones.
Heeft er iemand advies over welke banden te kiezen?
Gr, Rob
Ik ben niet zo tevreden over de bridgestones.
Heeft er iemand advies over welke banden te kiezen?
Gr, Rob
-
Eulderink
- Neutraal
- Type Auto: 535 D 2005
Re: ervaring runflat banden
Hallo,
Wij hebben hier onder onze bmw's alleen maar michelin en continental banden,
en zijn er zeer tevreden over.
Groet.
Wij hebben hier onder onze bmw's alleen maar michelin en continental banden,
en zijn er zeer tevreden over.
Groet.
Met het persee RunFlatt banden, heb zelf Vredestein Ultrac Sessanta eronder, uitstekend wegligging en mooi profiel.
Staat super onder je auto!
Groetjes
Staat super onder je auto!
Groetjes
-
M@rcel
- Neutraal
- Type Auto: e39 M5 mkII
Wat zijn je klachten mbt de Bridgestones?
Onder de e60 werd ik namelijk gek van de cuppende Bridgestones op de vooras. Heel gedoe geweest met BMW NL en de banden importeur. Uiteindelijk van diezelfde importeur een set GoodYears gekregen en het probleem was grotendeels opgelost.
Onder de e60 werd ik namelijk gek van de cuppende Bridgestones op de vooras. Heel gedoe geweest met BMW NL en de banden importeur. Uiteindelijk van diezelfde importeur een set GoodYears gekregen en het probleem was grotendeels opgelost.
'08 e90 318d HE platinbronze/antraciet
'00 e39 mkII M5 carbonschwarz/caramel heritage
'11 F10 530dA Xdrive HE Imperialblau/black Dakota (Order/Mei rijden)
'00 e39 mkII M5 carbonschwarz/caramel heritage
'11 F10 530dA Xdrive HE Imperialblau/black Dakota (Order/Mei rijden)
Ikzelf heb ook Bridgestone runflat banden onder mijn BMW en die maken van mijn wagen een springbal, bij de minste hobbel in een bocht springt hij alle kanten op...
Ze worden binnenkort vervangen door Michelin's, maar ik had graag gewone banden genomen (non-runflats), de bandencentrale vertelde mij wel dat deze niet zouden passen op mijn originele velgen gemaakt voor runflats.
Iemand enig idee als dit waar is, of als ze mij gewoon nieuwe velgen willen verkopen??
Ze worden binnenkort vervangen door Michelin's, maar ik had graag gewone banden genomen (non-runflats), de bandencentrale vertelde mij wel dat deze niet zouden passen op mijn originele velgen gemaakt voor runflats.
Iemand enig idee als dit waar is, of als ze mij gewoon nieuwe velgen willen verkopen??
Ik heb dezelfde vraag, zou het liefst mijn huidige velgen houden!
Andere vragen:
1. Kan je bandenspanning meten met non RFT's als je auto af fabriek RFT's heeft?
2. Als je dan toch RFT's moet of wil hebben; bestaan er inmiddels meer comfortabele RFT's (18 inch)?
3. Zou je nog meer comfort kunnen halen uit het vervangen van schokdempers en veren t.o.v. het af fabriek sportonderstel? Want dan hou je de RFT's met hun voordelen, maar compenseer je dat met betere schokdempers/veren setjes.
Andere vragen:
1. Kan je bandenspanning meten met non RFT's als je auto af fabriek RFT's heeft?
2. Als je dan toch RFT's moet of wil hebben; bestaan er inmiddels meer comfortabele RFT's (18 inch)?
3. Zou je nog meer comfort kunnen halen uit het vervangen van schokdempers en veren t.o.v. het af fabriek sportonderstel? Want dan hou je de RFT's met hun voordelen, maar compenseer je dat met betere schokdempers/veren setjes.
Ik heb dezelfde vraag, zou het liefst mijn huidige velgen houden!
Andere vragen:
Andere vragen:
-
Mschellevis
- Neutraal
- Type Auto: 116i High Executive
Ik heb zelf nu alleen nog ervaring gehad met Dunlops met 19 inch velgen, en ik kan je vertellen het rijdt super! De wegligging is perfect! Ik merk alleen het verschil tussen de 19 inch (zomerbanden) en 16 inch (winterbanden) dat de zomerband wat meer geluid maakt, maar dit is zeer gering, dus zeker niet hinderlijk.
Succes met zoeken verder!
Succes met zoeken verder!
Theoretisch gezien wel maar in de praktijk valt dat nogal tegen immers de meeste onderstellen die je kunt kopen bieden veel minder comfort omdat deze bedoeld zijn voor het racen (racesettings). Bij sommige modellen kun je de vering nog iets aan laten passen bij de dealer maar dit gaat niet heel veel uitmaken.mark47777 wrote:Ik heb dezelfde vraag, zou het liefst mijn huidige velgen houden!
Je kunt je eigen velgen houden enige waar je op moet letten is dat de niet runflatbanden die je er onder gaat zetten extra verstevigd zijn omdat BMW de extra stevigheid van de runflat banden wel gebruikt heeft. Dus wil je je velgen heel houden en niet bij het eerste het beste kuiltje scheurtjes krijgen (vooral bij de zwaardere bmw's) dan moet je extra verstevigde banden nemen.
Andere vragen:
Ja dat is geen probleem
Ze worden beter maar ze kunnen nog niet tippen aan de normale banden. Ook niet qua verbruik en grip
-
GewoonJ
- Neutraal
- Type Auto: BMW 116i
Ik gebruik zelf de continental premium contact 2 rft, zijn zeer stil! wel prijzig
Geniet van het leven