BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
sandermolhoek
Neutraal
Posts: 6
Joined: 08 Jun 2011 15:44
Type Auto: 316

terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by sandermolhoek »

Hallo,
Ik heb een mooie 316 gekocht uit bouwjaar 2001, slechts 90.000 op de klok.
De auto rijdt helemaal geweldig maar ik heb 1 probleemje.
Wanneer de auto begint met opwarmen of wanneer hij iets is afgekoeld na een lange rit wil hij stationar niet lekker lopen.
Het motortoerental fluctueert dan tussen de 500 en 700 rpm :duh: . Als hij helemaal koud is of gewoon warm loopt hij keurig netjes. Het lijkt alsof hij in de opwarmfase of afkoelfase de juiste brandstoftoevoer niet helemaal goed weet te berekenen ofzo. Hij slaat niet af maar rommelt een beetje, enig idee wat hieraan gedaan kan worden? Ik heb hem al laten uitlezen en er zitten geen foutcodes in.
Ik zat in eerste instantie aan de luchtmassameter of temperatuurmeter te denken. Bij mijn oude volvo 850 gebeurde zoiets ook wel eens en dan moest je de vlinderklep in het gashuis eens goed schoonmaken. Omdat ik een leek ben op BMW gebied dacht ik dat er hier wel mensen waren die er meer van weten.
Alvast bedankt voor de reacties,
Groet Sander

guido27
Neutraal
Posts: 11
Joined: 26 Jun 2011 19:27
Type Auto: 645 ci Cabrio
Contact:

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by guido27 »

Hey Sander,

Hetzelfde probleem heb ik met mijn 645 ci cabrio gehad (rond de 105000km). Toen zijn de injectoren (met de bijbehorende filtertjes) gereinigd en daarna was het probleem over.
Succes!

Grtz,

Guido

Topic Author
sandermolhoek
Neutraal
Posts: 6
Joined: 08 Jun 2011 15:44
Type Auto: 316

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by sandermolhoek »

Bedankt voor de tip Guido, ik zal er eerst eens een fles injectorreiniger ingooien.
Groet Sander

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by WdePundert »

Beter is het dan om de injectoren ultrasoon te laten reinigen.
Verba volant, scripta manent.

bemarjan
1e Versnelling
Posts: 168
Joined: 07 Aug 2011 11:14
Type Auto: bmw e12 528 1976
Location: Zwijndrecht
Age: 35

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by bemarjan »

en anders als het op je motor zit misschien je stationaire regelklep even schoonmaken en luchtmassa meter schoonspuiten met remmenreiniger kan ook nooit kwaad.

gr Arjan
''chitty chitty bang bang''
[ external image ]

TravelBoy
Neutraal
Posts: 7
Joined: 07 Aug 2011 04:23

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by TravelBoy »

sandermolhoek wrote:Hallo,
Ik heb een mooie 316 gekocht uit bouwjaar 2001, slechts 90.000 op de klok.
De auto rijdt helemaal geweldig maar ik heb 1 probleemje.
Wanneer de auto begint met opwarmen of wanneer hij iets is afgekoeld na een lange rit wil hij stationar niet lekker lopen.
Het motortoerental fluctueert dan tussen de 500 en 700 rpm :duh: . Als hij helemaal koud is of gewoon warm loopt hij keurig netjes. Het lijkt alsof hij in de opwarmfase of afkoelfase de juiste brandstoftoevoer niet helemaal goed weet te berekenen ofzo. Hij slaat niet af maar rommelt een beetje, enig idee wat hieraan gedaan kan worden? Ik heb hem al laten uitlezen en er zitten geen foutcodes in.
Ik zat in eerste instantie aan de luchtmassameter of temperatuurmeter te denken. Bij mijn oude volvo 850 gebeurde zoiets ook wel eens en dan moest je de vlinderklep in het gashuis eens goed schoonmaken. Omdat ik een leek ben op BMW gebied dacht ik dat er hier wel mensen waren die er meer van weten.
Alvast bedankt voor de reacties,
Groet Sander
Dit doet mijn E36 316i uit 2000 (1900cc M43 motor) ook! Precies hetzelfde euvel! Bij mij heeft ie het met vochtig weer erger. Maar zowel koud als helemaal warm heeft ie geen problemen. Echt raar zoiets. Computer is uitgelezen: geen storingen.
Is het bij jou al opgelost?

Groeten!

Jelle

Kerim
1e Versnelling
Posts: 137
Joined: 20 Sep 2011 20:35
Type Auto: E81 116i 2011

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by Kerim »

En je carterventilatie klep en slang? bij de M43 is dat een bekend euvel.

Stijntje
Neutraal
Posts: 9
Joined: 18 Sep 2012 21:24
Type Auto: E46
Location: Oss
Age: 38

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by Stijntje »

Ik heb deze auto overgokocht eigenlijk geen problemen gehad vanaf Mei tot 2 weken geleden en nu brand ook het lampje methode code 171.

Ze hebben bij de Bmw specialist de carterventelatie vervangen en de bijbehorende slang.
Nu is de storing na 100 km weer terug nu word er gedacht aan de luchtmassameter..

Iemand ervaring?

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by 325i »

lmm kan en is bij volgens mij alle BMW modellen een gevoelig punt.
Ik zou ook beetje uitkijken met remmenreiniger ik maak altijd het draadje erin goed schoon met een wattenstaafje met alcohol.
Maar ook de rest wat genoemd wordt kan de oorzaak zijn gasklephuis injectoren enz enz.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Stijntje
Neutraal
Posts: 9
Joined: 18 Sep 2012 21:24
Type Auto: E46
Location: Oss
Age: 38

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by Stijntje »

Oke bedankt,

ik ben bij de BMW dealer geweest voor uitlezen.. ze kunnen zo niks vinden met hun apparatuur..

hun zeggen dat LMM weinig tot niet voor komt.. :-)

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by 325i »

Stijntje wrote:
hun zeggen dat LMM weinig tot niet voor komt.. :-)

:o
Dat is volgens mij de eerste bmw dealer die dat zegt :P
Wellicht met die prijzen van hun gaan de mensen met een kapotte LMM niet naar de dealer toe :P:P
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Stijntje
Neutraal
Posts: 9
Joined: 18 Sep 2012 21:24
Type Auto: E46
Location: Oss
Age: 38

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by Stijntje »

Dus het kan wel degelijk de LMM zijn want hij loopt verder helemaal niet slecht ofzo..

http://www.ebay.de/itm/BOSCH-Luftmassen ... 793wt_1332

deze zit er nu in met dit type nummer.. ik denk dat ik deze maar bestel..

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by 325i »

geen bekende waar je hem even mee kan uitwisselen?
Zou zonde zijn om te investeren en het is niet opgelost
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Stijntje
Neutraal
Posts: 9
Joined: 18 Sep 2012 21:24
Type Auto: E46
Location: Oss
Age: 38

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by Stijntje »

Nee, ik ken niemand met een Bmw en sowieso is het niet merkbaar... Neem niet aan dat het lampje van zelf uit gaat..
De storing komt pas terug na 150 km z'n beetje..

Stijntje
Neutraal
Posts: 9
Joined: 18 Sep 2012 21:24
Type Auto: E46
Location: Oss
Age: 38

Re: terugvallen stationair naar 5a600 rpm

Post by Stijntje »

Ik heb zojuist een luchtmassameter besteld van Bosch zn zelfde als er in zat.

Moet hij daarna wederom gerest worden of lost dat zich zelf op?
Post Reply

Return to “Algemeen”