BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Vermogen verlies e60

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
cih_yas
Neutraal
Type Auto: 530D

Vermogen verlies e60

Post by cih_yas »

Hallo,

Ik heb een BMW 530D (automaat) uit het jaar 2005. De injector hiervan was stuk en deze was hierna vervangen. De nieuwe injector die ik gekocht had was in de auto geinstalleerd maar bleek een kapotte injector te zijn (spoot als een waterpistool). Dus eigenlijk te veel brandstof in 1 cililder waardoor de overige injectoren niks spoten. Hierdoor startte de auto niet meer en maakte een gek tikkend geluid. Hierna een nieuwe injector gehaald en geinstalleerd.
Nu gaat de auto niet sneller dan 80km per uur en na uitlezen geeft het de volgende twee meldingen: turbodrukregeling en roetfiltersysteem.

De injector is niet ingelezen, kan dit de oorzaak zijn?
Met de kapotte (nieuwe) injector heeft de garage de auto best vaak proberen te starten, komt dit anders door de brandstof die te veel erin zit ofzo? Kan dit?
Wat wordt er met turbodrukregeling bedoelt?

Hopelijk dat iemand mij hier meer informatie over kan geven.

Alvast bedankt.

dtctuning
Neutraal

Re: Vermogen verlies e60

Post by dtctuning »

Nooit 2de hands verstuivers gebruiken, dat leer je hiervan....
Het zou kunnen zijn dat door het verkeerd inspuiten van de verstuiver, het roetfilter verzadigd is geraakt, vindt het wel vergezocht. De dealer kan het roetfilter geforceerd hergeneren maar dan moet alles wel echt in orde zijn.
Succes ermee.

mvg

Martin
Er klinkt niks mooiers als een goed getunede
6 cilinder lijn motor van BMW
Locked

Return to “Archief”