Hallo allemaal!
Ik ben sinds 3 maanden trotse eigenaar van een BMW 645CI Cabrio. Echter zit ik momenteel met een probleem.
bij het stationair draaien van de motor hoor ik een (soort van ) geratel onder de kleppen deksel. Dit gebeurt bij ongeveer 600 RPM. Als ik de auto rond de 1000 rpm laat draaien en tijdens het rijden, hoor ik geen geratel.
Tijdens het rijden heb ik nergens last van. Maar zodra ik bij een stoplicht komt te staan waarbij ik 1 minuut of langer stil blijf en de auto netjes stationair draait rond de 600 rpm , begint er rook uit de uitlaat te komen, en zodra ik wegrijd, wordt dat een hoop rook. Ik heb niet kunnen opletten naar de kleur van het rook, maar blauw is die zeker niet, dus ik denk eerder dat het vloeistof is.
enige verband wat ik uit dit probleem kan uithalen is, dat ik misschien een lekke koppakking heb, waardoor er vloeistof bij de cilinder komt, en daardoor dat geratelachtige geluid maakt, en de rook ook hiervan afkomstig is.
heeft iemand dit eerder meegemaakt? tips zijn welkom, als ik voldoende informatie heb zal ik van de week naar een bmw specialist gaan rijden..
Alvast hartelijk bedankt!
groetjes, Kaan
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW 645CI Geratel Kleppen en Rook Bij Stationair
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Posts: 2
- Joined: 27 Nov 2011 19:48
- Type Auto: BMW 645CI
Re: BMW 645CI Geratel Kleppen en Rook Bij Stationair
is erdan sprake van vloeistofverlies?
dit zijn niet direckt de symptomen van een lekke kop
een lekke kop kan je zien aan : harde koelslangen
regelmatig kvs bijvullen
wanneer er witachtige drap waar te nemen is onder de olievuldop of in kvs-tankje
witte rookpuimen uit uitlaat en zoete geur
motor tewarm wordt
het geluid dat jij beschrijft zou ik eerder linken aan de kleppenstotters, wanneer is voor het laatst de olie ververst?
dit zijn niet direckt de symptomen van een lekke kop
een lekke kop kan je zien aan : harde koelslangen
regelmatig kvs bijvullen
wanneer er witachtige drap waar te nemen is onder de olievuldop of in kvs-tankje
witte rookpuimen uit uitlaat en zoete geur
motor tewarm wordt
het geluid dat jij beschrijft zou ik eerder linken aan de kleppenstotters, wanneer is voor het laatst de olie ververst?
wie niet sterk is moet snel zijn.
-
- Neutraal
- Posts: 2
- Joined: 27 Nov 2011 19:48
- Type Auto: BMW 645CI
Re: BMW 645CI Geratel Kleppen en Rook Bij Stationair
ik heb geen vloeistofwarmte-meter ( of hoe het dan ook mag heten) wel kan ik zien hoe warm mijn olie is. het midden is 120 graden. maar hij blijft altijd koeler. koelvloeistof heb ik sinds mijn aankoop nooit hoeven bij te vullen. echter, medio oktober heeft ie een grote beurt gehad waarbij er 9 liter olie erin is gegooit. ik kreeg een wek erna al meldingen dat ik me olie moet gaan bijvullen. eergisteren heb ik nog 3 liter bijgevuld, en ik krijg hetzelfde melding nog steeds. is het normaal dat deze motor zoveel olie verbruikt of is er wat mis?
-
- Neutraal
- Posts: 30
- Joined: 01 Feb 2012 20:23
- Type Auto: E46 330 CI
- Location: leusden
- Age: 62
Re: BMW 645CI Geratel Kleppen en Rook Bij Stationair
Hoe oud is de BMW ?, als het een 8 pitter is staan die wel bekend om het olie verbruik.