Wie kan me helpen met het volgende probleem..
Eind december kwam ik terug over de A6 richting Groningen, toen ik plots geen kracht meer had op mn achterbanden. In eerste instantie dacht ik aan aquaplanning oid, maar uit eindelijk gaf ik steeds meer gas terwijl de snelheid weg viel. Kortom, uit eindelijk valt de motor stil en daar sta je dan om 01.00 bij de Ketelbrug. ANWB erbij gehad, maar deze man kon niks vinden. Het enige waar we op kwamen is dat hij op 5 cilinders prima loopt, maar op de 6e niet.
Nu mijn auto bij de garage staat hebben we het probleem verder onderzocht en looopt hij stationair aardig. Maar wanneer er gas gegeven wordt loopt hij niet meer mooi. En wanneer er gereden wordt is het helemaal niet te doen.
Wanneer er gasgegeven wordt gooit hij direct injector 1 eruit.
We hebben inmiddels de brandstofdruk gemeten, die is goed.
Nieuwe benzinefilter er op.
Nieuwe bougies en injectoren geprobeerd.
Kleppenspeling ed getest en is ook prima.
Nu weet mijn garagehouder het ook niet meer, wie heeft nog ideeen en opties? Ik wil gewoon mijn eigen BMWtje weer terug, vind een polootje 1.4 maar niks als leenauto! Het gaat trouwens om een type 1 motorblok!
Fabian
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E30, loopt wel op 5 maar niet op 6 cilinders
Moderator: Moderator Team
E30, loopt wel op 5 maar niet op 6 cilinders
Liever 10sterren op de voorruit, dan 1 op de grill!