Hallo,
Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Arno en ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een donkerblauwe 530d touring aut. uit 2004 met bijna 3 ton op de teller. Gekocht bij Sterparc in Velddriel voor een scherpe prijs en ik kreeg ook een redelijk scherp inruilbod. Foto's volgen later nog; momenteel heb ik deze nog niet.
Ik heb al eerder BMW's gehad; als eerste BMW een aantal jaar geleden een 520i sedan handgeschakeld uit 1996.
Fijne auto, maar miste wat vermogen vond ik en ik rijd ook liever automaat.
Later heb ik samen met m'n vader nog een 540 touring uit 1998 gehad; een fijne auto, maar de kilometerstand bleek teruggedraaid te zijn. In goed overleg met de verkoper (die zei er niet van hebben te geweten, maar wel wilde meewerken) ben ik vervolgens aan een 330d touring uit 2002 gekomen. Daar heb ik een aantal jaar met veel plezier in gereden, maar ik was wel toe aan wat anders. En belangrijker: wat groters, met name ivm mijn lengte en kinderen. Via een paar omwegen nu dus in een E61 geraakt. Stond al even op m'n verlanglijstje, maar nu dus eindelijk ervan gekomen.
Verder nog wat details over m'n E61:
Donkerblauw dus
Geen dakrailing
Panorama dak; wat in eerst instantie lekte maar buisjes / afvoerleidingen voor en achter zijn schoon gespoten en nu is het weer droog binnen
Afneembare trekhaak
Sportstoelen; geen volleder en ook geen stoelverwarming
PDC en de rest is redelijk standaard volgens mij.
Tot op heden geen problemen.
Al viel het me vanochtend bij het starten op dat de motor even een beetje hapert of stottert; bij een redelijk koude start dus.
En verder valt het me op dat er vanuit het dashboard (ik denk veroorzaakt door de klimaatregeling) er om de 5 - 10 minuten even een zacht rateltje te horen is; alsof de temperatuur even gemeten of ingesteld wordt. Of het is de navigatie (cd), maar het geluid hoorde ik ook toen ik de navigatie cd eruit had. Het is niet heel storend, maar het viel me wel op. Ik zal eens gaan rondneuzen in de topics en desnoods een nieuw bericht maken.
Tot zover even.
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW 530d touring 2004 met ervaring
Moderator: Moderator Team
BMW 530d touring 2004 met ervaring
Last edited by acE61 on 01 Feb 2012 13:44, edited 1 time in total.