BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Turbo BMW e46 inbouwen

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
erwin71239
Neutraal

Turbo BMW e46 inbouwen

Post by erwin71239 »

Hallo ik heb een vraagje, heeft er iemand ervaring met een BWM E36 waarbij die een turbo heb ingebracht? Eentje die er nog geen een heb? En zoja, waar heb je het kunnen bestellen en is het een beetje tedoen? Of kan ik dan beter voor een andere auto kiezen? (Auto nog niet in bezit) Ik wil het een beetje als hobby auto gebruiken.
En kreeg je er veel vermogen mee bij? Gr Erwin

Edit het is een Bezine een 2.8L (328i dus)

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Re: Turbo BMW e46 inbouwen

Post by MAd »

Hallo beste Erwin,

Ja, dat zou een mooi iets zijn.

Maar bedenk dat het nog niet zo erg eenvoudig is.
Het hele blok moet worden aangepast.
Misschien het koelsysteem ook nog wel.

Je kan er niet zomaar straffeloos een turbo op monteren.
De lagers moeten waarschijnlijk worden aangepast.
Er moeten andere zuigers worden gestoken, types die minder compressie hebben.
De drijfstangen en de krukas, die zouden ook wel eens behoorlijk anders kunnen zijn, zwaarder van uitvoering.
De cilinder word immers op een hogere druk gebracht door de turbo lader, vaak word er dan ook nog een intercooler geplaatst, dus dat vergroot het volume nog eens wat.

Al met al is een turbo motor veel anders, dan een motor zonder turbo.

Bedenk dat je beter even kan gaan babbelen met personen die het echt goed weten.

Kijk eens bij iemand die motoren reviseerd, wellicht kennen zij jou verder op weg helpen, of kennen iemand die precies weet hoe het allemaal in elkaar steekt.

Zelf zou ik er nu nog niet aan beginnen, eerst voldoende informatie vergaren, dat is de beste manier om een grote teleurstelling te voor komen met veel weggegooid geld.

Dat zou pas echt dood zonde wezen.

Ik wens jou uiteraard veel succes toe,en ik hoop dat je gaat slagen in dat project.

Met vriendelijke groet,

Ad

Ricardo1990
Neutraal
Type Auto: Bmw 323i E46

Post by Ricardo1990 »

Zijn er in nederland of duitsland van die turbo kitjes te koop met intercooler ?

Ik zit er al aan te denken sinds ik mijn bmw heb...

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo Ricardo,

Ja, die zijn gewoon te koop, of het iets is, dat kan ik niet vertellen.

Ik zag onlangs ergens iets staan over turbok kitjes, de prijzen logen er ook niet om, zo rond de 3.000,00 euro!
Veel geld voor een experiment!
Ik dacht dat ik iets gezien had in Eindhoven, weet enkel niet meer op welk forum.

Het kan zomaar zijn dat het goed spul is, maar ik heb er geen ervaring mee.

Het enige wat ik wel weet, als ik 2 gelijkwaardige motoren neem, de ene met turbo de andere zonder de turbo, dan zie je dus al het compressie verschil.
Dit word gereguleerd door de andere soort zuigers.
Men ziet vaak ook zwaardere lagers.
Het koelsysteem kan zomaar anders zijn, dus groter.
De uitlaat is in zijn geheel dikker, en anders.
De remmen moeten worden aangepast.
Bij een te hoge verandering van het vermogen, dan zal men ook de RDW moeten raadplegen, dit voor een keuring voor het aanpassen van het type keurmerk, want de goedkeuring van het type is niet meer juist.
Dit hoeft geen belemmering te zijn,indien alles juist is aangepast en gemonteerd.
De afvering van de auto zou een update kunnen verdragen, want het vermogen is groter geworden en de auto zal iets meer grip moeten krijgen.
Dus met de onkosten van het turbo kitje ben je nog niet klaar, er komen grif nog meerdere kosten bij kijken.

Of dit zin heeft, dat moet een ieder voor zich bepalen, dat kan een ander nooit doen, dus doe ik het ook niet.

Ik wens u uiteraard wel succes toe, indien u dit wilt uitvoeren, ik ben uiteraard ook erg benieuwd. :ja:

Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,

Ad

BMWNICO
Neutraal
Type Auto: BMW 320Ci

Post by BMWNICO »

beste mensen

ik heb het ook laten doen op mijn bmw 320 ci

ik heb het laten doen bij crooktuning .

koste me mag je gerust weten . 9000 euro voor alles .. turbo intercooler etc ..

maar had wel wat problem met me spaghettie spruitstuk van suppersprint . wat het precies was weet ik niet . maarja .

het is wel de moeite waar

mijn bmw orgineel had 170 pk . met spaghettiespruitstuk en grootere inlaat 180 pk
met turbo 280 pk en dan heb ik hem nog laten chippen kwam die op de test bank op 310 pk uit . . maar let wel op je heb verdomde veel wheelspin .
the Big M says enough

Ricardo1990
Neutraal

Post by Ricardo1990 »

Maar zo'n eropbouwen kan ik wel en de intercooler plaatsen maar.... moeten de zuigers echt vervangen worden ? want dat zie ik juist niet zitten kan ik de druk van de turbo dan niet lager zetten ?

Als ik zo lees op internet voor een paar setjes staat er plug en play heb al setjes zien staan voor ong €3000 maar hier in nederland nog niks tegen gekomen.
Deze set kwam ik tegen

Ook kwam ik deze set tegen
Moet ook hierbij de zuigers etc vervangen worden ?

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo beste Ricardo,

Daarom heb ik er dus bij geplaatst, neem de telefoon eens terhand, en ga eens praten bij een ervaren persoon of een bedrijf.
De meeste turbo motoren hebben minder compressie, dit om de turbo druk te compenseren.
Ik heb in het verleden wel veel gelezen over deze motoren, maar er is zoveel veranderd met de moderne motoren.
Je zit met een hele bups electronica wat er in de auto geplatst is en misschien moet er nog wel het een en ander erbij komen.

Ga voor zekerheid als je het echt van plan bent, dat er een halve motor rond de oren vliegt zou niet zo erg fijn zijn.
U ziet ook welke bedragen er mee gemoeid zijn, om een serieuze turbo motor te krijgen, ik denk niet dat die setjes van rond de 3.000 euro iets kunnen zijn.

Terwijl anderen juist kiezen voor een betere kwaliteit van ruim het 3 voudige, en deze bedragen zie ik veel vaker genoemd worden en nog hoger zelfs.

Ik zou eerst even goed navraag doen bij een vertrouwd adres, of de mede forum leden die er al wel de nodige ervaring mee hebben.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

BMWNICO
Neutraal
Type Auto: BMW 320Ci

Post by BMWNICO »

beste bmw vrienden

ik heb het ook gedaan bij crooketuning ben er heel erg tevreden van .

hopelijk help ik u hier mee
the Big M says enough

Ricardo1990
Neutraal

Post by Ricardo1990 »

Ik heb die jongens even gemailt van het onderste linkje het is niet een turbo maar een supercharger zijden ze.
De zuigers en lagers hoeven niet vervangen te worden mits ze de druk niet te hoog gooien.

Hij zij dat hij er 264 pk uit is gehaalt uit een standaard blok en dat het veilig was.

Code: Select all

http://www.youtube.com/watch?v=4i2BYCSf6-4&list=UUbcpK1LmVOQB3x4E4VoiIHg&index=6&feature=plcp
Dit was de auto.

voor een prijskaartje van €4000 bouwen hun hem in stellen hem af etc weet alleen niet of dit met of zonder intercooler is.

En neem ook aan dat ik gewoon garantie heb als er iets kapot loopt.
Locked

Return to “Archief”