BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

binnenverlichting

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
swv
Neutraal
Type Auto: e36 316

binnenverlichting

Post by swv »

Hallo,

IK zit met het volgende probleem,laatst was ik even bezig met mijn klokje van de bmw en heb toen per ongeluk korsluiting gemaakt.Daarna wou ik mijn auto weer starten en deed hij het niet meer.Vervolgens had ik alle zekeringen nagekeken en bleek er dus 1 stuk te zijn.Nou heb ik die dus vervangen en start de auto dus weer gewoon alleen nu heb ik helemaal geen binnenverlichting meer van de dashboard en mijn kachel.Ook werk mijn lichtverklikker niet meer maar de lampen in de dak hemel werk wel gewoon.net als de knipperlichten ,abs ,handrem enz.Dus in de donker kan ik niet zien hoe hard ik rijd :shock:.
Heeft iemand mischien enig idee wat het zou kunnen wezen?
IK heb trouwens de dimmer en de verlichtingsschakelaar al vervangen maar geeft geen resultaat.
Alle lampjes in 1 keer geknapt?? Denk zelf van niet aangezien mijn licht verklikker ook niet doet :?:

Help me please :cry:

grtz swv

Topic Author
swv
Neutraal

Re: binnenverlichting

Post by swv »

iemand een idee?

DominiqueL-E36
2e Versnelling
Type Auto: BMW E36 318i '94

Post by DominiqueL-E36 »

Alle zekeringen na gekeken?
Je heb namelijk een ''room-zekering'' dit is de zekering voor al je accessoires onderdelen. Misschien deze door gebrand?
Trek je cockpit er eens uit en kijk en ruik een hoe dit is?
Ruikt het verbrand? En trek de lampjes van de tellerplaat er eens uit, kan wezen dat je toch de gevoelige snaar heb aangetikt.

Anders word het meten, kijken of je overal het juiste resultaat meet of dat je toch wat foute dingen meet.
Waarom moest je bij je klokje en hoe heb je kortsluiting gemaakt?

Topic Author
swv
Neutraal

Post by swv »

Hallo,

Probleem is inmiddels opgelost.
ik moest even bij het klokje omdat ik het lampje wou vervangen en zag dat de kabels waren vast gesoldeerd aan het klokje omdat de orginele plug er niet meer aanzat,Nou had ik dus de orginele plug er weer om gezet maar kwamen de kabeltjes tegen elkaar aan en toen was het patss.
Maar zoals ik al zei probleem is opgelost het was mijn licht dimmer. alleen nu stuit ik weer op een oude probleem, en dat is als ik mijn dimmer vol openzet blijft mijn grootlicht haken als ik wil seinen.Draai ik mijn dimmer in de auto op zwak dan gaat mijn grootlicht uit.
Heb je hier misschien een idee van?

Greetz swv
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”