Ik ben van plan mn remolie te vervangen, ik wil graag tips hoe ik de boel goed hou.
Ik heb uiteraard hulp van iemand die er behoorlijk wat verstand van heeft.
Maar eigen kennis is altijd goed om op te schroeven!
Ik was bij de dealer en hij vertelde mij dat dit wel erg nodig was, de vloeistof is zwart en hoort volgens hem doorzichtig te zijn?
(Reden bezoekje was onderdeel halen)
Dus heeft iemand tips voor me waar we op moeten letten?
Hoeveel olie moet ik hebben?
En welke olie is het beste?
Ik heb een BMW 3 serie 316i coupé uit 94.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Remolie vernieuwe tips graag!!
Moderator: Moderator Team
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: Remolie vernieuwe tips graag!!
Remolie moet inderdaad doorzichtiger zijn dan zwart, vervangingstermijn is ook altijd 2jaar.
Bij mij laatste x 2007 dus dat doe ik van de week aaan de zaak even.
Heeft de auto ABS?
Zo ja:
Je kunt het op 2 manieren doen
Manier 1: doormiddel van een remvloeistof-vervang systeem maarja dit bevind zich in de garages en heeft niet iedereen thuis staan.
Manier 2: je vraagt een vriend(in) om hulp: je koopt remvloeistof (Dot 3 of Dot 4 deze kun je nog gewoon mengen en gebruiken in de '94er BMW. Beslist geen DOt5 dan zijn je remleidingen binnen no-time 'opgevreten' (heb er ervaring mee bij een '95er BMW). Je vriend(in) gaat in de auto zitten en pompt het pedaal hard (motor gewoon uit), je krikt de auto op (mooiste is een brug) en begint bij rechtsachter. Een nippeltje op het nippeltje en deze Draai je langzaam los: maat8 dacht ik. Je vriend(in) remt een aantal x vanaf beginstand tot aan de bodem: EN DAN BELANGRIJK: trapt diegene tot aan de bodem en houd hem op de bodem vast, jij draait nippeltje dicht en degene in de auto pompt het pedaal weer hard. Dan als het gevoel hard is had diegene de rem ingetrapt en draai je voor de laatste x los (nippeltje) en diegene in de auto voelt het pedaal zakken (op de bodem weer vasthouden, dicht draaien en klaar). Ditzelfde op linkerachter wiel, rechter voor wiel, linker voor wiel. Volgorde is altijd: Rechtsachter, Linksachter, Rechtsvoor, Linksvoor. Wij hebben makeringen op de flessen staan maar als je circa 100ml of degene in de auto 5a6x laten pompen, eruit laat komen moet dat voldoende zijn om iig die zwarte troep eruit te halen.
Beste is altijd met zo'n apparaat als je ABS heb, zo voorkom je 'lucht' in je ABS-pomp.
Dit zijn puur tips, ik heb wel eens meegemaakt met een leiding linksvoor ontluchten en doorspoelen dat er lucht in de Abs pomp zat, aan de testkast (ander merk dan BMW) en software matige de
abs-pomp ontluchten.....
Hoop dat je wat wijze bent gewordne.
Succes
Bij mij laatste x 2007 dus dat doe ik van de week aaan de zaak even.
Heeft de auto ABS?
Zo ja:
Je kunt het op 2 manieren doen
Manier 1: doormiddel van een remvloeistof-vervang systeem maarja dit bevind zich in de garages en heeft niet iedereen thuis staan.
Manier 2: je vraagt een vriend(in) om hulp: je koopt remvloeistof (Dot 3 of Dot 4 deze kun je nog gewoon mengen en gebruiken in de '94er BMW. Beslist geen DOt5 dan zijn je remleidingen binnen no-time 'opgevreten' (heb er ervaring mee bij een '95er BMW). Je vriend(in) gaat in de auto zitten en pompt het pedaal hard (motor gewoon uit), je krikt de auto op (mooiste is een brug) en begint bij rechtsachter. Een nippeltje op het nippeltje en deze Draai je langzaam los: maat8 dacht ik. Je vriend(in) remt een aantal x vanaf beginstand tot aan de bodem: EN DAN BELANGRIJK: trapt diegene tot aan de bodem en houd hem op de bodem vast, jij draait nippeltje dicht en degene in de auto pompt het pedaal weer hard. Dan als het gevoel hard is had diegene de rem ingetrapt en draai je voor de laatste x los (nippeltje) en diegene in de auto voelt het pedaal zakken (op de bodem weer vasthouden, dicht draaien en klaar). Ditzelfde op linkerachter wiel, rechter voor wiel, linker voor wiel. Volgorde is altijd: Rechtsachter, Linksachter, Rechtsvoor, Linksvoor. Wij hebben makeringen op de flessen staan maar als je circa 100ml of degene in de auto 5a6x laten pompen, eruit laat komen moet dat voldoende zijn om iig die zwarte troep eruit te halen.
Beste is altijd met zo'n apparaat als je ABS heb, zo voorkom je 'lucht' in je ABS-pomp.
Dit zijn puur tips, ik heb wel eens meegemaakt met een leiding linksvoor ontluchten en doorspoelen dat er lucht in de Abs pomp zat, aan de testkast (ander merk dan BMW) en software matige de
abs-pomp ontluchten.....
Hoop dat je wat wijze bent gewordne.
Succes