Page 1 of 1

schokkerig schakelen

Posted: 22 Jul 2012 11:05
by kingscup
Beste
Sinds paar dagen is de overgang van 1 naar 2 en van 2 naar 1 van de automatische versnellingsbak erg schokkerig.
alsof hij er "echt" inklapt
wat is aan de raden? olie vervangen, laten uitlezen? stoppen met rijden en direct naar garage?

dank voor advies

Re: schokkerig schakelen

Posted: 22 Jul 2012 19:52
by yltkdy
Als je duidelijk verschil merkt, zal ik daar niet mee door blijven rijden. Misschien staat het pijl van je transmissieolie te laag of is deze inderdaad aan vervanging toe of is er iets mis met de synchronisatie.

Re: schokkerig schakelen

Posted: 13 Aug 2012 21:30
by nickdejongh
Hallo,
Ik heb precies het zelfde met terugschakelen. als je bijv gaat remmen tot stilstand. voel je net voordat ie stilstaat een schok/klap ik heb de bak olie laten vervangen bij de bmw dealer in heemstede maar het probleem is er nog steeds.

Groetjes nick

Re: schokkerig schakelen

Posted: 14 Aug 2012 13:31
by kingscup
hi Rick,
ik heb nog geen oplossing. ik ga van de week naar specialist en als verholpen is zal ik he tposten
Groet

Re: schokkerig schakelen

Posted: 14 Aug 2012 14:12
by nickdejongh
Okee bedankt ik ga ook nog even bellen met de bmw dealer.
Groetjes

Re: schokkerig schakelen

Posted: 05 Nov 2012 22:23
by automaat specialist
het is aan te raden om de transmissie een keer te spoelen hierdoor verwijder je alle vuilig heid die in de transmissie aanwezig is indien dit geen effect heeft zal je de megatronic moeten modificeren vriendelijke groet

Re: schokkerig schakelen

Posted: 06 Nov 2012 08:56
by eric-328
Om wat voor auto gaat het? Met problemen aan de versnellingsbak zou ik nooit en te nimmer naar de dealer gaan. Die hebben er simpelweg te weinig verstand van. Zijn dealers die roepen dat de bak nooit gereinigd hoeft te worden.
De bak van mijn X5 4.4i werkt goed en dat wil ook zo houden. Vandaar dat ik hem naar ZF in Duitsland breng. (fabrikant van de bak).

In onderstaande mail zie je wat zij doen;

bei ihnen im Fhzg. ist das ZF Getriebe 5 HP-24 verbaut.

ZF empfiehlt da einen Getriebeölwechsel zwischen 80- und 120000KM, oder spätestens nach 8 Jahren.

Wir bieten einen Getriebeölservice incl. Reinigung des Elektro- Hydraulischen Schaltgerätes an.

Tauschen diverser Verschleißteile wie Kugeln, Siebe, Dichtungen usw.

Das HA-Difföl können wir auch wechseln.

Dauer ca. 4 Stunden, Kosten kpl. ca. 500,-€.

Termine haben wir leider erst wieder ab Anfang Dezember frei.

Re: schokkerig schakelen

Posted: 25 Feb 2013 22:02
by e60
Hoi,

Is je probleem opgelost heb namelijk de zelfde probleem met me Bmw zo ja wat heb je er aan laten doen?

Hoor graag van je,

Mvg,

Appie