BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bobines vervangen E87

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
GewoonJ
Neutraal
Type Auto: BMW 116i

Bobines vervangen E87

Post by GewoonJ »

Heren en dames,

Rij een e87 inmiddels met 156k erop, vorige week een voertuigcheck laten doen door de dealer, geen schokkende dingen.
Wat mij opvalt dat de bobines nooit zijn vervangen, om de hoeveel km vervangen jullie dit?

10k geleden heb ik overigens zelf mijn bougies vervangen.

Mijn bobines heb ik toen gecontroleerd op deze manier: http://www.youtube.com/watch?v=z37jl4HXQjg en er waren geen problemen. Ik heb nu overigens geen problemen, maar ik vroeg mij af of het raadzaam is om ze preventief te vervangen. En ik was benieuwd waar jullie de bobines online bestellen.

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Re: Bobines vervangen E87

Post by ArnoldC »

Bobines vervang je over het algemeen pas als ze kapot gaan. Dit merk je vanzelf, de auto begint dan op 3 cilinders te lopen. Even uitlezen welke er stuk is, nieuwe erin steken en klaar. De ellende is vaak wel dat het op een ongelegen moment gebeurt... Zou ze dan wel gelijk allemaal vernieuwen als er één kapot is, omdat je grote kans hebt dat de rest het ook snel begeeft. Zou als ik jou was gewoon originele bij de dealer halen, dan weet je zeker dat je kwaliteit hebt en die dingen kosten niet heel veel geld. Ik zou me er niet al te druk over maken, het is er ook een beetje naar van welk bouwjaar hij is en welke motor erin ligt. (een N46 of een N43 (de N43 is vanaf bouwjaar 2007 geleverd zo uit mijn hoofd). Bij de N46 komt het niet heel erg vaak voor, bij de N43 vrij regelmatig, maar hier is echter een terugroepactie voor de bobines van start gegaan.

Topic Author
GewoonJ
Neutraal
Type Auto: BMW 116i

Post by GewoonJ »

Hi arnold thx voor je tip. Ik heb mijnbougies bijv zelf vorig jaar vervangen, maar ik vind dat ie de laatste tijd minder op gang komt bij lage toeren en weinig gas. Ik heb een 2005 model. Volgens mij een n45

Kun jij mij vertellen hoe ik ze kan uitmeten, en wat de juiste waardes moeten zijn?
Geniet van het leven

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Denk dat deze klacht niet aan de bobines/bougies ligt, maar aan iets anders. Zou je niet durven te vertellen hoe je deze uitmeet, en lijkt mij ook niet nodig als hij op 4 cilinders loopt. óf ze doen het, óf ze doen het niet. Het zou goed kunnen dat je een N45 hebt, hier zijn er echter niet veel van geleverd maar lijkt veel op de N46. Weet je zeker dat het niet altijd zo geweest is? Een 116i is (sorry voor deze woorden) niet echt een snelheidswonder en zeker niet in lage toeren.
Locked

Return to “Archief”