Page 1 of 1

2 blaasjes in lak

Posted: 24 Nov 2012 13:46
by pegro
van de motorkap...
die blaasjes bevatten een luchtbel,zou DAT zich gaan uitbreiden?
half jaar geleden was R nog niets gaande
afschuren en dan maar kwast verf r op :idea:

Re: 2 blaasjes in lak

Posted: 24 Nov 2012 16:36
by Bee-Clean
Pegro,

Meestal is het geval dat er roest onder het ``blaasje`` zit. Deze zal inderdaad groter worden en evt. zal de lak eraf vallen als er niets aan word gedaan. Hoe dit te behandelen is geef je zelf al aan. Het blaasje dient volledig weggeschuurd te worden. Let er ook op dat er al roestvorming om het blaasje heen kan zitten. Dus schuur ook iets rondom alleen het ``blaasje`` totdat het roest is verwijderd. Ontvet het deel goed, en evt geef de plek een grondlaag. Dit aangezien dit beter hecht als de gewone lak. Na deze handeling de lak aanbrengen en indien nodig nog de blanke lak. Evt. is er de mogelijkheid om het geheel weer ``strak`` te krijgen dmv wetsanden. Hiermee word de ``kop`` van het herstelde deel gelijkmatig opgeschuurd tot de hoogte van de overige lak. Daarna zal er machinaal gepolijst dienen te worden om het geschuurde oppervlak weer op hoogglans te krijgen. Gebruik als eerst een goede compound (polijstmiddel) en daarna in stappen afwerken naar een finishing polijst.

Re: 2 blaasjes in lak

Posted: 24 Nov 2012 17:39
by 325i
Er wordt van uitgegaan dat het roest is maar kan ook gewoon zijn dat de blanke lak laag loslaat.
Dus wellicht handig om dat te vermelden door topic starter.
In beide gevallen moet je idd schuren en spuiten om het weg te krijgen alleen een roest blaasje duurt veel langer dan blanke lak wat loslaat voordat het uitbreid.

Blanke lak wat loslaat kan trouwens heel snel gaan vooral als je met een hogedruk reiniger je auto poetst.

Wellicht een foto ervan?

Re: 2 blaasjes in lak

Posted: 25 Nov 2012 14:38
by pegro
325i wrote:Wellicht een foto ervan?
goed idee... :idea: