325i slaat niet meer aan
Posted: 04 Jan 2013 16:52
Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn E36 325i coupe (1993) :
Tijdens een rit sloeg de auto af en is toen niet meer aan de praat te krijgen. ANWB erbij gehaald en deze concludeerde gebroken distributieketting.
Auto naar huis laten brengen en kleppendeksel er afgehaald. De distributieketting zit er nog op, en alles loopt soepel als ik via de balancer de motor rond laat draaien. distributieketting merktekens staan correct, volgens de vraag baak. Nu heb ik alles weer dicht gemaakt en met een verse accu er aan gehangen. Na veel doorstarten blijkt alleen de eerste cilinder ( degene naast de vanos zeg maar) het te doen. Ik heb benzine in de cilinders aangezien deze na lang doorstarten flink net zijn.
Ik heb diverse bogies en bobines verwisseld, maar alleen in de eerste cilinder vind er enige ontbranding plaats. Ik voel nl aan het uitlaatspruitstuk van deze cilinder en deze is warmer dan de andere.
Wat zou de volgende stap moeten zijn in dit onderzoek?
Gr. Robert
Ik heb het volgende probleem met mijn E36 325i coupe (1993) :
Tijdens een rit sloeg de auto af en is toen niet meer aan de praat te krijgen. ANWB erbij gehaald en deze concludeerde gebroken distributieketting.
Auto naar huis laten brengen en kleppendeksel er afgehaald. De distributieketting zit er nog op, en alles loopt soepel als ik via de balancer de motor rond laat draaien. distributieketting merktekens staan correct, volgens de vraag baak. Nu heb ik alles weer dicht gemaakt en met een verse accu er aan gehangen. Na veel doorstarten blijkt alleen de eerste cilinder ( degene naast de vanos zeg maar) het te doen. Ik heb benzine in de cilinders aangezien deze na lang doorstarten flink net zijn.
Ik heb diverse bogies en bobines verwisseld, maar alleen in de eerste cilinder vind er enige ontbranding plaats. Ik voel nl aan het uitlaatspruitstuk van deze cilinder en deze is warmer dan de andere.
Wat zou de volgende stap moeten zijn in dit onderzoek?
Gr. Robert