BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Stelnokken vervangen pre-facelift

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
joosts
Neutraal
Type Auto: E39

Stelnokken vervangen pre-facelift

Post by joosts »

Ik heb een BMW E39 (525 tds) uit 1998. Deze heeft xenon koplampen, ik denk pre-facelift (dat is dan zonder elektronische hoogteregeling). Van de rechterkoplamp zijn beide stelnokken defect, waardoor het binnenwerk maar wat hangt rond te zwabberen. Na hier wat rond te lezen vermoed ik dat het mogelijk moet zijn om die te vervangen, bijvoorbeeld hiermee:

http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bm ... k-koplamp/

Weet iemand of dat effectief kan? Ik heb heel het ding al eens uit elkaar gehaald, maar ik vond het nogal tricky om het beweegbare deel (dus de spiegels en het stuk waar die op vastzitten) er ook uit te halen. Iemand tips om dit zonder breken te demonteren en herstellen? Of een heel andere manier om het probleem op te lossen mag ook. Misschien kan ik het binnenwerk op een of andere manier fixeren op een goede hoogte?
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”