Op verzoek van hardwareman het volgende bericht:
[Upgrade] Originele radio naar alles in 1 of toch uitbreiden met Bluetooth module?- WdePundert
Hallo allemaal,
Ik heb een BMW 118D (E87) uit bouwjaar 2006 die geproduceerd is na de facelift. De auto heb ik sinds 2 weken in bezit en ben er erg tevreden over. De auto rijdt en schakelt uitstekend en een heel verschil t.o.v. een Seat Ibiza.
Op mijn stuur zit voorbereiding voor audio en carkit om deze te bedienen. Nu doet audio het perfect en kan ik schakelen tussen verschillende muziek zenders en volume aanpassen. Alleen de carkit functie werkt niet omdat er geen Bluetooth Module in de auto aanwezig is. De radio die in de BMW zit is een Business radio.
Naast de radio gebruik ik dagelijks de TomTom vanwege mijn werk (ben veel onderweg). Dit werkt overigens prima alleen zou het misschien mooier zijn een apparaat alles in 1?
Ik ben eens gaan kijken op internet en kwam de volgende radio tegen waarbij alles in zit. De radio bevat Bluetooth, FM/AM functie, Cardreader, Navigatie, GPS, Ipod, dvd speler, RDS, USB en Mp3, oftewel een alles in 1 systeem. Dit systeem werkt samen met mijn stuurbediening dus ik kan zowel radio als carkit functie gebruiken.
Ik heb mij laten vertellen dat de radio via glasvezel verbinding verbonden is met mijn auto en dat dit moeilijk geprogrammeerd en gedecodeerd kan worden. Alleen of dit ook zo is?
Prijzen:
Bluetooth module 410 zonder inbouw, 510 inbouw
http://www.navaudio.nl/products/BMW-1-S ... h-RDS.html 650,00 exclusief inbouw (schijnt plug en play te zijn)
Mijn vragen zijn
Wat zou een betere optie zijn zonder teveel gedoe?
Graag jullie deskundig advies!
Alvast hartelijk bedankt!