mijn 530 diesel heeft sinds september een rare kwaal.
als je na de start een km of twee rijd en je laat het gas even los (op een rotonde of zo) en je wilt weer optrekken, springt de automaat in zijn vrij.
toen dit de eerste keer gebeurde dacht ik dat de bak op was.
dus een nieuwe bak eronder en rijden maar weer.
na een 200 km deed hij hetzelfde weer, dus maar weer een andere bak eronder, dit keer reed ik een km of 100 en deed hij het weer.
het is elke keer uit de start vandaan, (op zich wel handig want dan ben je vlakbij je thuisfront om de boel naar je garage te slepen)
dus de bak doet niks, je hoort de boel wel, en als je hem in zijn P zet hoor je een rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, alsof een palletje niet wil blokeren.
we hebben alles geprobeerd, remschakelaars, asr schakelaar, alle bedrading nagekeken, aan de computer geeft hij ook geen foutmelding, en het rare is, zodra je er een andere bak achter hangt rijd hij even.
dus er word iets gereset dat hij even wil rijden.
wie heeft een idee?
het is toch van de zotte dat je de kwaal niet kunt vinden?
groet, sybren de boer
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
auto "valt"in vrij tijdens rijden.
Moderator: Moderator Team
Re: auto "valt"in vrij tijdens rijden.
we hebben nu het differentieel vervangen.
we wisten zeker dat de uitgaande as uit de automatenbak niet draaide wanneer je hem in de drive zette.
nu draaide de as wel en stond nog steeds stil.
dus drif eronder vandaan en een ander eronder.
heb nu een paar honderd km gereden en rijd nog steeds.
de oude drif liep niet zo lekker en toen we hem open haalde kwam er ook ijzerslijpsel uit.
ik vind het nog steeds raar, een drif doet het of hij doet het niet.
kan het dat wanneer je door een bocht rijd dat hij dan (omdat de zonnewielen dan draaien) door kan slippen?
of omdat je uit de veren komt dat de aandrijfassen dan uit hun vertanding vallen?
als hij er de volgende keer weer mee ophoudt kunnen we er nog een andere computer ingooien, dan hebben we zo'n beetje alles vervongen wat maar kon.
we wisten zeker dat de uitgaande as uit de automatenbak niet draaide wanneer je hem in de drive zette.
nu draaide de as wel en stond nog steeds stil.
dus drif eronder vandaan en een ander eronder.
heb nu een paar honderd km gereden en rijd nog steeds.
de oude drif liep niet zo lekker en toen we hem open haalde kwam er ook ijzerslijpsel uit.
ik vind het nog steeds raar, een drif doet het of hij doet het niet.
kan het dat wanneer je door een bocht rijd dat hij dan (omdat de zonnewielen dan draaien) door kan slippen?
of omdat je uit de veren komt dat de aandrijfassen dan uit hun vertanding vallen?
als hij er de volgende keer weer mee ophoudt kunnen we er nog een andere computer ingooien, dan hebben we zo'n beetje alles vervongen wat maar kon.
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Re: auto "valt"in vrij tijdens rijden.
Bel anders even met Bas Roos in Oss. Hier gaan al onze race-auto's naartoe en hij heeft erg veel ervaring met diffs. Denk dat hij veel voor jou kan ophelderen.
Fun is not a straight line