BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Schudden bij 120 km/h

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Bart0368
Neutraal
Posts: 7
Joined: 19 Mar 2013 13:14
Type Auto: 525i E39

Schudden bij 120 km/h

Post by Bart0368 »

Beste mensen,

Ik zou graag jullie mening willen weten.
Ik heb een 525i van 2001 face-lift model 169.000km gelopen, en merk dat die bij 120 km/h hevig schud.
Ik heb al verschillende dingen gelezen over dit probleem maar ik ben er nog niet echt achter wat het euvel is.

Toen ik hem kocht zaten er 2 verschillende banden op, michelin voor en continentals achter, maar echt versleten.
Toen was de klacht er al, maar dacht dat dit aan de banden lag, dus 4 nieuwe Federal 225-60-15 gekocht (orginele velgen).
Banden zijn gebalanceerd en vertoonde heel licht hoogteslag wat volgens de bandenboer te verwaarlozen was.

Toen ze hem wilde uitlijnen zat er RA speling in het wiel, dus heb ik dit eerst laten herstellen: 2 delen RA wiel, een lager wat geperst zit en een buis-achtig deel, speling was gelukkig weg.
Auto laten uitlijnen, klacht nog steeds aanwezig.

Er is gewoon niet mee te rijden, de bestuurdersstoel bibbert gewoon en ik voel het in mijn onderrug. De ophanging voor is overigens nagekeken en vertoont nergens speling.

AS zaterdag laat ik hem nakijken of de Hardy-schijf en het hanglager van de cardan in orde is, als het hier niet in zit ben ik echt het spoor bijster :(

Zie ik nog iets over het hoofd??? Ik neem aan dat dit toch op te lossen moet zijn???

Graag jullie mening!

:ja:

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Schudden bij 120 km/h

Post by 325i »

Allereerst zorgen dat je banden erop hebt zonder hoogte slag.
Waardeloze bandenboer als die zegt een minimale hoogteslag maakt niet uit.
Als je het al ziet met belanceren dus op lage snelheid wat denk je wat die band doet met 120km/h.
Als je fatsoendelijke banden erop heb en je hebt het nog dan horen we het graag
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
Bart0368
Neutraal
Posts: 7
Joined: 19 Mar 2013 13:14
Type Auto: 525i E39

Re: Schudden bij 120 km/h

Post by Bart0368 »

Thanx, ga dit inderdaad even proberen, dan heb ik dat in ieder geval uitgesloten.

Topic Author
Bart0368
Neutraal
Posts: 7
Joined: 19 Mar 2013 13:14
Type Auto: 525i E39

Re: Schudden bij 120 km/h

Post by Bart0368 »

Vandaag andere velgen geprobeerd, ook orginele 16 Inch met goede michelin banden.
Klacht is nog steeds aanwezig, heb iemand horen zeggen dat het ook de flens kan zijn, maar als je deze vervangt moet je het wiellager meevervangen. Flens kan namelijk scheef zijn, kan ook trillingen veroorzaken???

Zou dit het probleem zijn? :?:
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”