Page 1 of 1

"hik' in vermogen rond 1500-2000 toeren

Posted: 06 Apr 2013 10:13
by craze
hallo,

mijn BMW uit 2008 houdt soms in bij rustig acceleren rond de 1500-2000 toeren, ongacht welke versnelling.
alleen bij voetgas, op CC doet hij dit niet.
ook als vanuit rustig rijden optrekt doet hij dit (soms): ff inhouden om vervolgens door te acceleren.
al paar x bij BMW garage geweest om uit te lezen (ook 2x geel storingslampje motor gehad), nix te vinden.
en op mijn vraag over het hikje/inhouden werd gezegd:' deze motor heeft lagedruk inspuiting :shock: en bij overgang lage druk naar hoge druk inspuiting wil hij weleens kort inhouden. dit gebeurt bij 1500-2000 toeren. hij rijdt normaal: LEER ERMEE LEVEN, ELKE E61 HEEFT DIT'.
aannemelijk verhaal maar is dit ook zo, hebben jullie dit euvel ook of herkennen jullie dit?

Re: "hik' in vermogen rond 1500-2000 toeren

Posted: 06 Apr 2013 10:15
by craze
oja, benzine en een 525i handschakel rij ik, ben benieuwd of bv een automaat dit probleem ook heeft.

Re: "hik' in vermogen rond 1500-2000 toeren

Posted: 16 Apr 2013 21:12
by 1971cor
Goedenavond,mijn 530xi heeft sinds enige dagen hetzelfde probleem km stand nu 88000 bij rustig wegrijden of bij
laag toerental brandt het motorstoring geel,stoppen contakt uit weer starten en flink op toren houden
Welke foutcode gaf hij bij jouw auto aan? want uitlezen is hier een probleem zit nu in Turkeije en
de dichtsbijzijnde dealer zit 180 km ver en deze motoruitvoering kent men hier niet.
Deze storing is bij mij nooit eerder geweest,wel bij 35 000 en bij 7400 km de bobines
wie weet raad?

Re: "hik' in vermogen rond 1500-2000 toeren

Posted: 17 Apr 2013 10:27
by craze
heb hem uit laten lezen maar bij mij kunnen ze nix vinden qua storing vandaar de opmerking vd monteur zoals boven beschreven:shock:
maar heb wel 2x storingslampje gehad dus helemaal goed lijkt mij dat niet...
zodoende mijn vraag hierboven.
blijkbaar staan we alleen in onze klacht want niemand reageert :roll:
de mijne heeft terugroep bobine actie gehad dus daar zit het niet in.

Re: "hik' in vermogen rond 1500-2000 toeren

Posted: 18 Apr 2013 19:07
by 1971cor
goedenavond terugkomend op het probleem van inhouden ,vertelde mij de dealer in antalya
dat het ook het bezinefilter kan zijn hier wisselt men alle 50.00 km het filter,helaas had hij het niet
op voorraad zodat het nog niet is vervangen dus voorlopig motor op toeren houden
ik sta open voor iedere verdere suggesties.

Re: "hik' in vermogen rond 1500-2000 toeren

Posted: 10 Apr 2025 01:56
by EduardoBR
1971cor wrote: 18 Apr 2013 19:07 goedenavond terugkomend op het probleem van inhouden ,vertelde mij de dealer in antalya
dat het ook het bezinefilter kan zijn hier wisselt men alle 50.00 km het filter,helaas had hij het niet
op voorraad zodat het nog niet is vervangen dus voorlopig motor op toeren houden
ik sta open voor iedere verdere suggesties.
Beste ff nieuwe leven brengen aan deze topic,
Mijn naam is Eduardo.. ik heb een f10 n53 uit 2011- en ik ervaar hetzelfde problemen. Bij toeren rond 1500/2000 bij constante snelheid schokt de auto (misfiring). Maar naar 2 minuten verder rijden is het probleem als goed weg.. en dat is maar als de motor koud is, inmiddels heb ik 6 bougies, 6 bobinas en 6 nieuwe injectoren index 11 gemonteerd, maar het probleem blijft.
Wat interessant is , is dat bij koud start loopt de auto als een zonnetje, geen misfiring, geen trilling helemaal niks.. maar zodra ik weg ga rijden na 500metrs e bij toeren 1500/2000 begint de auto te schokken…
Iemand vn jullie een idee wat kan zijn? HPFP is 200bar en LPFP is 5bar …
Alvast bedankt